Článek
Semerád byl až ve sledu jezdců druhé kategorie, která na devatenáct set metrů dlouhý test vyrazila po deváté hodině večerní. Hodinu před tím byla na klusáckém závodišti za rachotu pompézního ohňostroje Švédská rallye odstartována.
Přes deset tisíc fanoušků nedočkavě čekalo na své miláčky. Tribuny šílely, když na trať vyrazil domácí miláček Andersson se Suzuki, stejně jako když nenapodobitelným dravým způsobem dva okruhy dlouhé devět set padesát metrů absolvoval Nor Solberg se Subaru, který ihned po projetí cílem otevřel dveře a stojíce na prahu svého stroje zdravil šílící tribuny.
Prokop si připsal šestnáctý nejlepší čas
Ty ocenily i výborný výkon Martina Prokopa s Mitsubishi Lancer Evo IX, který si připsal šestnáctý nejlepší čas. Rozhodně největší ovace však sklidili nechtěně Josef Semerád s navigátorem Bohuslavem Ceplechou.
Když už ti nejlepší z uzavřeného parkoviště, kam vozy odstavili do pátečního rána, mířili na hotel, Semerád teprve vyrazil na trať. Průjezd jednou z levotočivých zatáček na okruhu nezvládl a při následné havárii udělal obrat o dvě stě sedmdesát stupňů. Bylo to i v důsledku nevlídného počasí, protože během noci na čtvrtek vytrvalý déšť spláchl většinu sněhu, trať se proměnila v šotolinový okruh, na kterém byly hodně hluboké koleje.
Český fotograf musel pomoci posádce
Semerádův stroj zůstal stát na levém boku. Shodou okolností český fotograf musel pomoci posádce postavit vůz na čtyři kola, a tak pak byť s pomuchlanou kaslí a rozbitým předním sklem soutěž za potlesku tribun dokončila úvodní test Švédské rallye.
Posádka vyvázla nezraněna, žádné větší škody po prvním ohledání rovněž nebyly patrné, a tak by měl Josef Semerád v soutěži pokračovat dnes sedmi měřenými testy. Ten poslední je znovu na klusáckém závodišti v Karlstadu. Semerád si jistě dá při druhém průjezdu velký pozor...