Hlavní obsah

S Phoenixy poletí Jižní Amerikou Kolomý s Lopraisem

Praha

Na první pohled neuvěřitelné spojení dvou dříve nesmiřitelných rivalů. Pokud ale bude fungovat spolupráce Martina Kolomého s Alešem Lopraisem na kamiónech Tatra Phoenix zastřešených Tatra Buggyra Racing Teamem, pak budou mít favorité z Kamazu, Iveka či MANu co do činění s nejsilnější českou stájí od dob, kdy přestaly závodit tovární týmy Tatra a Liaz. V pořadí 38. Dakar startuje v Paraguay 1. ledna a 14. 1. končí v Buenos Aires.

Foto: loprais.cz

Vlevo Aleš Loprais, vpravo Martin Kolomý.

Článek

„Udělali jsme maximum, abychom postavili dva silné kamióny, které budou mít za volanty výborné piloty, a mohou pomýšlet na nejvyšší umístění. Martin Kolomý má k dispozici úplně nový vůz Tatra Phoenix. Aleš Loprais pojede s jeho vylepšenou loňskou verzí. Rychlou asistenci obstará Karel Trněný. Servis obou vozů bude mít na starosti David Vršecký, který zná auta do šroubku, a jen zdravotní problémy mu zabránily ve startu," představil v pondělí v Praze nejsilnější český tým jeho šéf Jan Kalivoda.

Chtějí prohánět favority

Martin Kolomý se přiznal, že se mu nechtělo pustit volant jeho osvědčené Tatry, ale... „Phoenix je o generaci vpředu, jede se s ním výborně. Najezdil jsem hodně kilometrů a jsem moc spokojený," říkal s úsměvem. Ke spojení s velkým rivalem dodal: „Co bylo, je historie. Teď jsme parťáci. Aleš je špičkový jezdec. Nemáme určeno, kdo je jednička a kdo dvojka. Určitě jsme schopni si navzájem pomáhat. V průběhu soutěže se ukáže, kdo jak na tom je, a jeden se třeba přizpůsobí tomu druhému, ale od startu budeme bojovat každý za sebe a tým. Rád bych si jednou přivezl Beduína za vítězství. Oba máme na to, abychom bojovali v TOP pětce, minimálně však v desítce nejlepších." V posádce má opět bratry Davida a Reného Kiliánovi.

„Fakt, že jsme v jednom týmu, způsobila určitá šťastná náhoda. Dostal jsem možnost v Kopřivnici si Phoenixe vyzkoušet, nadchl mne. Je hodně srovnatelný s mojí bývalou Tatrou Královnou, ale samozřejmě je mladší. Určitě si dovedu představit špičkovou spolupráci s Martinem. Na Dakar jedu vždy s cílem dojet zdravý a co nejrychleji do cíle. Proti nám bude stát silná konkurence, možná patnáct pilotů, z nichž může vyhrát každý. Věřím, ale že to budeme my, kdo bude určovat pravidla boje o přední pořadí," zdůraznil Aleš Loprais. V posádce má zkušené dakarské borce Jana Tománka a Jiřího Strosse.

Prokop vsadil na ženskou

Pilot Martin Prokop sice není přímo součástí stáje Buggyra, ale ta mu bude zajišťovat rychlou asistenci. Jihlavský jezdec se chystá na svůj druhý Dakar, oproti tomu minulému udělal dvě radikální změny. Postavil vlastní tým kolem speciálně upraveného vozu Ford a vedle sebe posadil zkušenou rakouskou navigátorku Ilku Minor.

„Vsázím na ženský prvek. Ilka je zkušená a psychicky odolná. Věřím, že Dakar zvládne. Je pravda, že mnoho žen ho nejezdí a ne všechny vydrží," usmíval se na svoji kolegyni zkušený jezdec, který dokázal prohánět špičku světových rallye.

„Letos jsem musel rallye obětovat Dakaru. Plním si přání, vyjet se svým týmem. Bohužel příprava auta se zdržela, protože na motor z USA jsme čekali měsíc a půl a vůz jsme zprovoznili až v srpnu. To základní jsme dohnali, ale chybí víc testů. Až samotný Dakar ukáže, jak jsme na tom oproti konkurenci, proto je hlavní cíl dojet," zdůraznil Prokop.

Související témata: