Článek
Sám Meeke sice dohodu popřel, podle Autosportu je ale domluva na světě. „Smlouva s Krisem je hotová. David Richards (šéf Prodrivu - pozn. red.) hovořil o skvělé dohodě s britským jezdcem a byl tou zprávou dočista nadšený,“ citoval renomovaný britský magazín zdroj z Prodrivu.
Přestup jednatřicetiletého závodníka, jenž je v letošním ročníku IRC již prakticky bez šance na obhajobu titulu, naznačuje i fakt, že britský Peugeot údajně již kontaktoval jezdce, kteří by jej mohli nahradit. „Soustředím se na zbytek sezóny. Chci s peugeotem vyhrát,“ prohlásil Meeke.
Timo Mäkinen a Paul Easter s vozem Mini Cooper při Rallye Monte Carlo 1965.foto: repro Sports Car Digest
Roztomilý Mini Cooper se do světové rallye vrací po více než čtyřiceti letech. V 60. letech přitom patřil k senzacím a může se pochlubit třeba triumfem Timo Mäkinena na nejslavnější soutěži světa - Rallye Monte Carlo v roce 1965. Vůz na bázi modelu Countryman vyjede z dílen Prodrivu, mateřská automobilka BMW připravila pro soutěžní speciál novou šestnáctistovku s turbem, která je od příštího roku předepsaná pro vozy WRC.
Mini Countrymanfoto: archiv
První test rallyeového Mini se má podle informací Autosportu odehrát již příští týden v Portugalsku a při premiéře by se měl za volant posadit dvojnásobný světový šampión Marcus Grönholm. Finský pilot by se měl navíc podle výsledku testu rozhodnout, zda pojede i v soutěžích MS. Nabídka od Mini prý přistála také na stole dvojnásobného juniorského mistra světa a bývalého továrního jezdce Suzuki P.G. Anderssona.