Hlavní obsah

Řecká rallye: chybujícího norského veterána uštvali Francouzi u Mykén

LOUTRAKI

Pár sobotních rychlostních zkoušek stačilo, aby se po překvapivém úvodu vrátila Řecká rallye do očekávaných kolejí. Francouzi Ogier s Loebem podporování tovární jedničkou Fordu Hirvonenem štvali norského veterána Pettera Solberga tak usilovně, až ho u Mykén uštvali a odkázali na příčky, jež mu podle nich patří. „Za chyby se platí. A za vedoucí pozici také, neboť jsem to byl já, kdo tentokrát ostatním čistil trať,“ uznal mistr světa z roku 2003 Solberg, že soustředěnému ataku nemohl během druhého dne odolat, a proto klesl na třetí příčku.

Foto: Alexandre Meneghini, ČTK/AP

Sébastien Ogier s navigátorem Ingrassiou podnikli v Řecku frontální útok a šlo do vedení.

Článek

Nejen čistění tratí v horách kolem starobylých Mykén, ale i školácká hrubice připravila v sobotním dopoledni Pettera Solberga o náskok, který si celý pátek pracně budoval.

Solberg minul odbočku

„Při speciálce jsme minuli jednu odbočku, jeli rovně, museli se vracet a ztratili snad dvacet sekund,“ lkal mistr světa z roku 2003, který se ještě při sobotním startu zapřísahal, že bude jezdit hlavou. Vidina, že by snad mohl vyhrát první rallye po dlouhých šesti letech, ho však hnala až příliš dopředu „A to jsem si říkal, kdybych z náskoku 51 sekund na Ogiera ztratil jen třicet vteřin, bylo by to dobré,“ přiznal, když se po dvanácté "erzetě" propadl na třetí místo.

Bezmoc Jari-Matti Latvaly - odešlo mu turbo a fiesta vůbec nejela.foto: Zdeněk Sluka

Nebyl ovšem sám, kdo v sobotním dopoledni hořekoval. Finovi Latvalovi odešlo u jeho fiesty turbo, takže dopolední rychlostní zkoušky se pro něj změnily v martyrium, při němž ztrácel celé minuty a propadal se až do druhé desítky. Hlavně šestadvacetikilometrová erzeta u Ghymna mu musela brnkat na nervy, protože kde ostatní letěli, on se doslova ploužil a nasbíral manko přes pět minut.

Ještě černější bylo ale dopoledne pro mladého Estonce Tänaka, který jel v pátek jako o život a prodral se až na sedmé místo před Räikkönena a spol. ve vozech WRC. Hned při první erzetě vyletěl z tratě, šel přes střechu a svou fiestu poničil natolik, že přišel o naděje i v kategorii SWRC, v níž chtěl v Řecku sesadit z vedoucí příčky českého jezdce Martina Prokopa.

Prokop si polepšil. Už je pátý

Prokop si tak po děsivém pátku, kdy mu už při přejezdu na první speciálku odešel diferenciál a z auta se stala dvoukolka, alespoň o něco polepšil. S opravenou Fiestou S2000 umazával z nasbíraného manka ovšem jen po vteřinách, přesto si po havárii Tänaka a problémech Nora Brynildsena polepšil a posunul se ve své třídě po noční etapě na pátou příčku.

Martin Prokop s vozem Ford Fiesta S2000 na trati.foto: Zdeněk Sluka

Suverénem mezi jezdci SWRC je Fin Hänninen se škodováckou fabií, který nemá konkurenci. „Je to tady ale hrozně drsné. Hlavně na skalnatém povrchu je to hrůza, při níž musí člověk myslet i na to, aby šetřil pneumatiky i auto,“ nechal se slyšet Juho Hänninen.

Sebevědomý Ogier na krále Loeba neměl

Velký den měl Francouz Sebastien Ogier, který se v žádném rozhovoru netají svým sebevědomím i názorem, že jezdeckým kumštem už přerostl týmového kolegu Loeba. Během soboty to dokazoval, neboť vyhrál čtyři rychlostní zkoušky a prodral se do čela soutěže právě před sedminásobného mistra světa Loeba. „Vůz jede skvěle, já se stejně skvěle cítím,“ liboval si před sobotním epilogem, kterým byla noční erzeta zažívající na Rallye Akropolis premiéru.

V ní byl nejrychlejší Latvala s fiestou, úřadující šampion Loeb ovšem skončil druhý a nadělil svém konkurentovi a stájovému spolujezdci Ogierovi sedmnáct vteřin. To mu stačilo, aby ho vystřídal po druhém dnu v čele Rallye Akropolis.

Doslova na dosah Petteru Solbergovi už se přiblížila i tovární jednička Fordu Fin Hirvonen, který v noční erzetě zajel třetí nejrychlejší čas a z manka opět něco umazal. „Jenže na Francouze to nestačí, i když jsem držel dobrý rytmus a z jízdy jsem měl slušný pocit. I tak je to málo, protože citroeny jsou rychlé. Opravdu velmi rychlé,“ uznával Fin.

Řecká rallye – po 2. dnu
1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën DS3) 3:20:27,6, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën DS3) -2,2, 3. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Citroën DS3) -20,9, 4. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -22,4, 5. H. Solberg, Minorová (Nor., Rak./Ford Fiesta RS) -3:58,9, 6. Wilson, Martin (Brit./Ford Fiesta RS) -5:30,2, ...14. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta S2000) -18:19,3.
Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články