Článek
„Trasa je každý rok nová, i když je to pořád Saúdská Arábie. Známe přibližně místa, kde pojedeme, takže víme, kde bude tvrdo, kde budou šutry, kde se budeme ztrácet,“ uvedl František Tomášek, který naviguje v kamionu letošního vítěze Martina Macíka. „První polovinu pojedeme kolem Džiddy nahoru, tam si den odpočineme a pojedeme zase dolů,“ řekl Tomášek na sociálních sítích.
Minimálně pět etap by mělo mít oddělené tratě pro motocykly a osobní automobily. Pořadatelé zároveň slibují, že elitní posádky nebudou dojíždět do cíle za tmy. V Saúdské Arábii se Dakar uskuteční pošesté, potřetí se pojede i ve čtvrté největší poušti světa Rub al-Chálí, kde bude 47. ročník rallye končit. Závodníci by zde měli strávit tři dny.
„Hodně náročná by měla být první půlka, kde by měla být chrono i maratonská etapa, což by mělo být náročné pro nás i pro techniku. V maratonské etapě bychom navíc měli mít jen limitovaný čas na servis, který budeme moct dělat jen my,“ řekl Macík. Doposud při maratonské etapě mohli posádkám pomáhat i mechanici.