Článek
I přes dva defekty jste v čele průběžného pořadí vaší kategorie. Jste s výkonem v průběhu pátečního dne spokojený?
Mám hodně smíšené pocity, protože při odpoledních průjezdech rychlostních zkoušek jel rychle s vozem naší kategorie snad jedině Henning Solberg. Absolutně nechápu, jak se mohl problémů vyvarovat. Podmínky jsou kruté. Druhé průjezdy byly jako při cestě tankodromem, cesty byly totálně na sra...
Oba defekty byly na vnitřní straně pneumatik na přední nápravě. Šlo o důsledek skutečnosti, že jedete jako první za stroji elitní kategorie WRC a vaše Fabia R5 má odlišný rozvor?
Může to tak být, ale vážně netuším. Kluci ve WRC autech cesty rozervou, ale jejich kola jsou vyztuženější, pevnější. Jede se prakticky jen po kamenech. Musím si prohlédnout záběry, ale nejsem si vědom žádného okamžiku, kdy bychom něco trefili.
Věděl jste hned, že máte defekt na obou kolech přední nápravy? Co vám proběhlo hlavou?
Cítil jsem, že jsou pryč obě pneumatiky. Musel jsem se smát a říkal si, že alespoň nemusíme stavět dvakrát. Nicméně výměna na šotolině, a ještě pak speciálně téhle turecké, je hodně svízelná.
V čem se odlišuje proti jiným povrchům?
Zvedák se v kamenné suti neustále propadá. A to jsme ještě měli štěstí, že jsme nestáli v nějakém prudkém kopci, protože pak je výměna vlastně nemožná, jak auto ujíždí ze svahu. Vyplatil se nám trénink, který jsme si dali v rámci úterního testu, kdy jsme s navigátorem Pavlem Dreslerem dvakrát zkusili kola vyměnit.
Váš rival Pontus Tidemand po dvou defektech prorazil během odpolední sekce kolo do třetice, následně poškodil tlumič a zůstal stát v rychlostní zkoušce. Ubral jste po dvou defektech z nasazeného tempa hodně při vědomí, že už nemáte žádnou rezervu?
Ano. Jeli jsme o hodně pomalejší tempo. Jet na sto procent bylo nemožné. I tak ale auto dostávalo obrovské rány.