Hlavní obsah

Prokopova cesta za snem je v troskách

PRAHA

Jezdí pekelně rychle. Jako jediný z českých závodníků v rallye udivuje svět. Jenže Martinu Prokopovi chybějí ke spokojenosti body. Body, které by znamenaly naději na vysněný zisk titulu juniorského mistra světa. Zbývají dvě soutěže. V Katalánsku a na Korsice. Jenže borec z Jihlavy, pilotující Citroën C2 S1600, je až sedmý s dvanácti body.

Foto: pro Právo Zdeněk Sluka

Martin Prokop

Článek

„Když jsme vyhráli ve Finsku, věřil jsem v obrat k lepšímu. Zvlášť když závěr šampionátu tvoří tři asfaltové soutěže, které jsme v minulosti vyhráli. Jenže hned v Německu šance shořely. Rozbil se alternátor a naděje na titul jsou nulové,“ pokrčil rameny.

V Mexiku ho zradila technická závada. Jordánsko vynechal. Na Sardinii musel odstoupit z 2. místa kvůli problému s palivovým systémem. Pak přišel záblesk po triumfu ve Finsku. Oživil naději na titul, který by znamenal start v továrním týmu Citroënu s C4 WRC. „Není větší motivace,“ snil v průběhu sezóny.

Jenže porucha v Německu byla nečekanou ranou mistrovským ambicím. „Přitom jsme věděli, že jsme schopni jet rychle,“ posteskl si Prokop. „V tom je největší rozdíl ve srovnání se soupeři. Pokaždé jedeme rychle, pokaždé máme blízko k vítězství. Jenže zatímco v minulé sezóně nás o titul připravily vlastní chyby, letos je proti technika.“

Absolutní nažhavení opadlo, na výlet ale nejede 

Byť ztratil šanci na juniorský titul, nehodlá být v Katalánsku během nadcházejícího víkendu ani na Korsice za týden jen turistou v závodním voze. „Absolutní nažhavení z úvodu sezóny opadlo,“ přiznal Prokop, který v sobotu oslaví 26. narozeniny. „Ale pořád jsme na závodech a pojedeme maximální rychlostí. Zkusíme zopakovat triumfy z minulých let.“

Může ještě skončit třetí, což znamená účast na testu továrního týmu Citroën. „Není to úplně v naší režii. Ale nejprve musíme dvakrát vyhrát,“ upozornil Prokop.

„Ve Španělsku je nový a tvrdý asfalt. Zatáčky se zkracují, jde o odvahu poslat vůz mimo trať,“ vysvětloval Prokop před zítřejším startem soutěže, která celkem čítá 18 měřených zkoušek o celkové délce 353,6 km a loňské absolutní vítězství obhajuje letošní lídr Loeb s C4 WRC.

„Za týden na Korsice se jede ze zatáčky do zatáčky, asfalt je hodně rozbitý. Z jedné strany u cesty je skála a z druhé strž. Malinká chybička znamená katastrofální konec,“ usmíval se Prokop při vzpomínce na start v roce 2006, kdy svoji C2 poslal do propasti.

Související témata: