Hlavní obsah

Prokop: WRC stojí pekelné peníze, pravděpodobnější je přestup do S2000

Nejpozději do měsíce chce mít jasno o své budoucnosti v rallye letošní juniorský mistr světa Martin Prokop. Sedmadvacetiletý jihlavský soutěžák se chce posunout do vyšší kategorie a na stole leží několik variant včetně té nejvyšší. „WRC je nádhera, pohádka, nejlepší svezení na světě. Je to sen, o němž si ale nejsem jistý, že se mi splní,“ vyprávěl Prokop v pátek v Bělé pod Bezdězem pro Sport.cz, deník Sport a ČTK.

Foto: archiv

Martin Prokop

Článek

Příští víkend vás čeká ve Walesu závěrečný podnik sezóny. Už víte, co bude dál?

Ve hře je asi sedm variant, včetně té nejvyšší - WRC. Netajím, že bych to rád zkusil. Absolvovali jsme jednání v Citroënu, čeká nás schůzka ve Fordu. Já bych rád pokračoval s Citroënem, i automobilka by ráda spolupracovala, ale dostat se do projektu jako třeba Sebastien Ogier (loňský vítěz seriálu JWRC v barvách Citroënu, který od letoška jezdi v elitním modelu C4 WRC - pozn. red.) je obtížné. A částky, které jinak pilot musí přinést, jsou pekelné. Tahle varianta proto asi nebude úspěšná.

Můžete prozradit, kam šplhá částka za elitní kategorii?

Je to hrozně vysoké. Za jeden závod bych si mohl koupit jeden vůz specifikace S2000, nebo něco podobného. Je to tak drahé, že si člověk až říká, jestli nemá smysl jít o krok níž, jezdit v klidu, mít zajištěné testování... Je to těžké rozhodování. Jako juniorský mistr světa mám sice slevu, ale spíš v rámci většího prostoru na testování, lepší specifikaci a podobně.

Kategorie WRC zpívá v rallye svou labutí píseň, nezvyšuje to vaší motivaci nakouknout mezi elitu?

Chtěl bych to zažít. Loni jsme vyzkoušel WRC na testu a je to prostě nádhera, pohádka. Nejlepší svezení na světě. Chtěl bych to zkusit i v ostrém závodě, je to můj sen. Ale nejsem si jistý, že se mi splní. A nebudu tlačit na pilu. Když se to nepovede, nic se neděje a jedeme dál.

Jaké jsou tedy další možnosti vašeho budoucího angažmá?

Docela mě láká nový šampionát World Cup pro vozy S2000, který bude v rámci mistrovství světa čítat sedm závodů. To bude hodně zajímavé, se spoustou skvělých závodníků a výborných aut. To by mohla být dobrá zkušenost a navíc bych nadále zůstal v okruhu světového šampionátu. Tahle varianta je pravděpodobnější. Ani tady ale není rozhodování jednoduché, protože technika S2000 také není vůbec levná. Uvidíme, co se dozvíme ve Fordu.

Pokud se budeme bavit o seriálu pro vozy S2000, v minulosti jste netajil, že by vás lákalo svezení s Fabií S2000...

Citroën bohužel svůj vůz z dílen nepustí, i když víme, že existuje. Je i možnost Fiesty S2000, která teď vyjede a budeme mít možnost se s ní svézt. Škodovka - kde jsme mimmochodem zrovna včera absolvovali jednání - je ale nejpříjemnější varianta. Je to český tým, což je příjemné pro komunikaci, a auto je skvělé. Není vyrobené pro komerci, ale pro výhry. Jak ale říkám, to rozhodnutí není jednoduché. Nemůžeme přijít, koupit auto a jet. Musíme si být jistí, že ta cesta je správná. Jsme opatrnější. Zůstat v juniorském nebo produkčním šampionátu by ale pro mě, i fanoušky nebylo to nejzajímavější. Už mi také není dvacet a čas se krátí.

Nelimituje vaše jednání s mladoboleslavskou automobilkou její angažování v seriálu IRC?

Myslím, že máme co nabídnout. Máme nějaké jméno, jsme schopni zajistit mediální pokrytí. Věřím, že bychom dokázali být konkurenceschopní. Pro Škodu by naše účast v mistrovství světa byla dobrá reklama za málo energie. Je otázka, zda to bude druhá strana vnímat také tak.

Letošní sezóna se chýlí ke konci. Kdy chcete mít jasno o té příští?

Polovina listopadu je hraničním termínem. Máme závazky vůči zaměstnancům a kdybychom se rozhodli jet Monte Carlo nebo Švédsko, tak nezbývá ani moc času.

Související témata: