Hlavní obsah

Prokop pojede s Fiestou dál v královské třídě. Věří v nové auto i gumy z formule 1

Praha

Koketoval s myšlenkami na odchod z elitní scény mistrovství světa automobilových soutěží. Ale nakonec se Martin Prokop, nejlepší juniorský jezdec planety roku 2009, rozhodl setrvat. V sezóně 2015 jej čeká několik zásadních změn, tudíž doufá, že naplní dva smělé cíle: „Jako první český jezdec chci na stupně a v konečném účtování být mezi sedmi nejlepšími."

Foto: Zdeněk Sluka, Právo

Martin Prokop (vpravo) a jeho navigátor Jan Tománek s Fordem Fiesta WRC pro sezónu 2015.

Článek
Fotogalerie

V minulé sezóně, třetí mezi světovou elitou, skončil pilot Fordu Fiesta WRC devátý a byl hodně rozladěný. „Ztrácel jsem motivaci. Ale poslední dva závody ve Španělsku a Anglii byly z hlediska rychlosti nejlepší v kariéře. Proto jsem se rozhodl bojovat dál," říká dvaatřicetiletý borec. „Jsem v královské kategorii a cesta zpět by znamenala prakticky konec," vysvětluje Prokop, proč zamítl přestup do slabší třídy WRC2.

Impulsů k pokračování mezi elitou bylo několik. „Hodně mi pomohl Jarek Janiš, s nímž jsem jezdil ještě v závěru minulé sezóny celý den na okruhu v Německu. Pomohl mi najít chyby v jízdním stylu," děkuje Prokop okruhovému specialistovi.

Navíc si vyjednal smlouvu s výrobcem pneumatik Pirelli. „Nové gumy by měly být trumfem. Předešlý dodavatel se mnou coby soukromým jezdcem nechtěl uzavřít dohodu, přitom si myslím, že s Pirelli jsme získali výhodu. Mají díky formuli jedna náskok," přemítá Prokop.

Portugalskou rallye pojede v novém autě

Největším povoleným dopingem pro psychické rozpoložení před sezónou startující 22. ledna v Monte Carlu je však vidina nového vozu od Fordu. „Poprvé v kariéře bych se měl dostat k technice, kterou jsem nikdy v minulosti neměl. Už nebudu o dvě homologace pozadu za továrními piloty. Půjde o naprosto zásadní změnu," těší se jediný český pilot mezi elitou.

Záměrně mluví v budoucím čase. Zatímco konkurence nasadí nové vozy už v Monte Carlu, Ford až v květnu. „Ale máme zaručeno, že Portugalskou rallye pojedu v novém autě," upíná se Prokop k pátému podniku. „Z hlediska podvozku ztrátu nenabíráme, ale s motorem jsme pozadu hodně. Přínosem bude i řazení pod volantem, což bude představovat další zrychlení," míní borec, jenž absolvuje 12 z 13 dílů MS a vynechá jen zářijovou rallye v Austrálii.

Cíle jsou jasné. „S ohledem na všechny změny věřím, že mohu jako první Čech vybojovat stupně vítězů v některém ze závodů MS. A překonat dosavadní české maximum v absolutním pořadí, jímž je osmé místo Romana Kresty. Moc sezón s takřka kompletním programem už mě nečeká, tudíž budu bojovat jako o život."

Související témata: