Hlavní obsah

Prokop místo oslavy řídil kamión na Korsiku

SALOU

Jako kořist prchající před smečkou hladovějících vlků si při víkendové Katalánské rallye připadal Martin Prokop. Při čtvrtém podniku mistrovství světa se po čtyřech rychlostních zkouškách vyhoupl do čela juniorské kategorie a dalších dvanáct erzet hájil vedení. Ač teprve třiadvacetiletý, dokázal jako první Čech v historii vybojovat vítězství v juniorské třídě.

Foto: pro Právo Zdeněk Sluka

Martin Prokop

Článek

"Nikdy jsem nezažil pocit, kdy hájíte vedení. Většinou jsem spíše doháněl ostatní a byl ten, kdo je nutí k chybám. Teď se úloha obrátila a já z toho byl hlavně v neděli hodně nervózní," popisoval jihlavský rodák, jak se vyrovnával se situací, kdy ve dvanácti rychlostních zkouškách bránil těsný náskok.

Nejprve mu na nervy zabrnkali mechanici, když se protáhla výměna stabilizátorů. Pak zase v ostré zatáčce nestačila na urovnání vozu ruční brzda, a tak ztratil čas couváním.

"Nejhorší byly minimální rozestupy. Vést prakticky celý závod a odrážet za takové situace soupeře je vážně hodně těžké," líčil čerstvě nabyté zkušenosti borec, který se ve volném čase věnuje florbalu.

Švédska lituje

V loňském roce se Suzuki Ignis Super 1600 poprvé nakoukl do mistrovství světa. Posbíral celkem třináct bodů. Nejlépe byl pátý právě ve Španělsku. Na kontě už tou dobou měl úspěchy v podobě absolutního vítězství ze Šumavské rallye 2004 či triumfů mezi vozy skupiny A při soutěžích na Šumavě, Českém Krumlově a Valašské rallye 2005.

Se zástupci Suzuki se však nedomluvil na dalším pokračování spolupráce. "Nebyli schopni zodpovědět konkrétně žádnou z otázek o novém swiftu," líčil ještě v závěru minulého roku Prokop, proč se rozhodl přestoupit na vůz Citroen C2.

První letošní start v rámci juniorského šampionátu absolvoval s novým vozem v Monte Carlu. Nebojoval však o body. Tak se stalo až ve Švédsku. A dopadlo to zle. "Byla chyba, že jsem si tuhle soutěž vybral. Jenže jsem si myslel, že když mi vyhovovalo Finsko, dokážu se poprat i se Švédskem. Ale auto nebylo vůbec přizpůsobené. I v Citroenu nám posléze řekli, že tuhle soutěž by nedoporučili," litoval ještě v cíli Katalánské rallye jezdec Jipocar Racingu.

Ve Španělsku si však náležitě spravil chuť, když nechal celé startovní pole juniorského šampionátu za zády. "Před startem jsem chtěl alespoň nějaký bod, abychom si spravili chuť. A máme jich deset," rozplýval se Prokop.

Tománek zatrhl oslavy

Oslavu si však nedopřál. "Navigátor Honza Tománek ji zatrhl," smál se mladý pilot. Se zkušeným spolujezdcem totiž sami vyráželi už v pondělí s kamiónem a soutěžním vozem přímo na Korsiku, kde šampionát za čtrnáct dnů pokračuje. A Prokop bude u toho. "Bylo by fajn potvrdit výsledek ze Španělska," zasnil se.

Současně ho však taková představa straší. Při výběru šesti soutěží, při nichž mohou junioři bodovat, totiž rallye na francouzském ostrově vynechal. "Nikdo si neumí představit, jak jsem za to na sebe naštvaný. Citroen je totiž na asfaltu hodně rychlý. A já ho pojedu jen v Německu," pokrčil rameny Prokop.

Jako první bodovaná soutěž ho tak čeká květnová Italská rallye, pak právě Německo, následně Finsko a Turecko. Vynechá Argentinu a Britskou rallye. "Na Sardinii to bude pěkná rasovina a otázka výdrže auta. A když si představím, jak lehce přijdou někteří kluci k bodům v Argentině, kam nejede skoro nikdo," litoval český mladík, že pro něj Korsika bude jen tréninkem místo boje o body, dávající naději na celkový triumf. "Tak vysoko nemyslím," zakroutil hlavou mladý jezdec.

Související témata: