Článek
Jak jste připraven na start nové sezóny?
Doufám, že dobře. Minulá skončila před chvílí, takže mi snad vydržela i forma. Žádnou speciální přípravu jsem nedělal, hlavně jsme se věnovali přípravě obou vozů.
S čím pojedete mistrovství světa?
Juniorský šampionát pojedu s Citroënem C2 S1600 a mistrovství světa produkčních vozů s Mitsubishi Lancer EVO IX.
Kolik rallye absolvujete?
V celém seriálu mistrovství světa jich bude dvanáct. Z juniorského šampionátu jich pojedu šest, vynechám jen Jordánskou rallye. Z mistrovství produkčních vozů také šest. Vynechám Finsko, protože tam pojedu s citroënem, a Japonsko. Úvodní rallye Monte Carlo, kde bodují do svého mistrovství jen vozy WRC, vynechávám úplně. Začínáme v únoru ve Švédsku.
Loni jste byl v MS juniorů třetí, jaké máte cíle letos?
Pojedu v této kategorii čtvrtou sezónu, takže ty nejvyšší. To znamená, že bych chtěl bojovat o celkové stupně vítězů, nejlépe vyhrát. Jenže to nemůžete nikdy říct dopředu, třeba budu nakonec šťastný za třetí místo. Hlavně se musíme s Honzou Tománkem vyvarovat loňských chyb, které nás stály titul. Konkurence je obrovská, vždyť na vítěze čeká tovární vůz. Jet s citroënem v jednom týmu s Loebem mě motivuje.
Nebudete startem v produkčních vozech tříštit síly?
Vůbec ne! Potřebuji co nejvíc startů v kvalitních a těžkých soutěžích. Mitsubishi je určitou přípravou na přechod k silnějším autům s pohonem všech čtyř kol. Chci získat co nejvíc zkušeností. Prioritu má juniorský šampionát.
Na kterou soutěž se těšíte nejvíc a jakou nemáte rád?
Mám rád asfaltové rallye, ty mi jdou dobře. Vychutnávám si finské šotoliny a skoky. Těším se také do Mexika, Argentiny a na Nový Zéland, to bude i úžasná exotika. O žádné rallye nemohu říct, že ji nemám rád, ale pro mne je hodně specifické a těžké zasněžené a ledem pokryté Švédsko. Tam si velké ambice nedělám, ale musím se naučit i tenhle povrch.