Hlavní obsah

Prokop chce zklamání ze Sardinie přebít pod Akropolí a v Turecku

PRAHA

Jel až za samou hranicí rizika, Italskou rallye na Sardinii ale procházel jako nůž máslem. Český pilot Martin Prokop ještě v předposlední rychlostní zkoušce víkendové podniku MS živil naději na boj o triumf v juniorské kategorii, o nějž se pral s Polákem Kosciuzskem. Porucha přívodu paliva ale jeho šance zmařila. „Tři dny jsme jeli bez chybičky,“ litoval pětadvacetiletý jihlavský závodník po návratu ze Středomoří.

Foto: Sport.cz

Martin Prokop s vozem Citroën C2 S1600 při Italské rallye na Sardinii.

Článek

Prokop po patnácti odjetých rychlostních testech ztrácel na polského jezdce 7,4 sekundy. „V průběhu šestnácté erzety jsme pak manko zkrátili o 3,5 sekundy. Jenže náhle přišly problémy s tlakem paliva, benzín začal stříkat mimo palivové potrubí. Naštěstí se nám podařilo včas vypnout zapalování a nedošlo k požáru,“ připomněl Prokop horkou chvilku při čtvrtečním setkání s novináři v Praze.

Spolu s navigátorem Janem Tománkem se Prokopovi podařilo problém odhalit, odstranění závady ale stálo českou posádku víc než dvacet minut času. „To byl konec nadějí, sedmnáctou erzetu navíc zrušili. Škoda, bylo to těsné. Měli jsme to našponované na krev, jeli jsme za hranicí rizika. Tři dny jsme neudělali jedinou závažnější jezdeckou chybu, to se jen tak nestává,“ smutnil Prokop.

Na třech ze čtyř posledních podniků triumfoval 

Ve třetím podniku šampionátu JWRC byl nakonec klasifikován na 10. místě a nepřidal tak žádný bod k dosavadním dvěma, které přivezl z úvodní soutěže seriálu v Mexiku. V průběžném pořadí Prokop figuruje na 12. místě a na vedoucího Francouze Ogiera ztrácí 22 bodů. Do oblasti teorie se tak posunul hlavní cíl pro letošní sezónu, totiž bojovat o celkové vítězství a tím i o prémii od továrního týmu Citroën, která nejlepšímu jezdci s vozem C2 slíbila účast v jednom podniku se speciálem C4 WRC.

„Bylo by jednoduché složit zbraně a povolit ve snaze. Ještě zbývají čtyři závody a ve hře je hodně bodů. Nesmíme udělat žádnou chybu, i když je jasné, že už to není v našich rukách,“ nevzdává se alespoň slabé naděje Prokop. Ve prospěch českého závodníka by mohl hrát fakt, že na třech ze čtyř zbývajících podniků už dokázal v JWRC vyhrát v Německu, ve Španělsku i na Korsice. „Ogier ale bude na asfaltu hodně nekompromisní,“ upozornil Prokop.

Než se junioři vrhnou v rámci MS na šotolinu ve Finsku, čeká českého závodníka ještě „dvojzávod“ v Řecku a Turecku, kde se po Švédské a Argentinské rallye opět představí v produkční kategorii s vozem Mitsubishi EVO IX. „Potřebujeme to zklamání přebít. Časy v Argentině nebyly vůbec špatné a i na jihu Evropy do toho půjdeme hlava nehlava,“ plánuje Prokop.

Stav šampionátu JWRC 2008 (po 3 soutěžích ze 7)
MexikoJordánskoSardinieBody
1. Ogier (Fr./Citroën)1.1.5.24
2. Kosciuszko (Pol./Suzuki)3.-1.16
3. Gallagher (Ir./Citroën)6.2.4.16
...
12. Prokop (ČR/Citroën)7.nejel-2
Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články