Hlavní obsah

Prokop chce na řecké Akropolis rallye snížit odstup od nejlepších

Lutraki

Šestý start na řecké Akropolis rallye čeká od čtvrtka do neděle českého automobilového jezdce Martina Prokopa. Poprvé se však na náročné šotolinové soutěži, která je tentokrát šestým dílem MS, představí s vozem nejvyšší specifikace WRC. Prokopa čeká pátý závod v sezóně a zatím se mu až nečekaně daří. Na konci dubna v Argentině byl čtvrtý, což je historicky nejlepší český výsledek ve světovém šampionátu.

Foto: Sport.cz

Martin Prokop s vozem Ford Fiesta WRC na trati Britské rallye.

Článek

"Pořád platí to, co říkám od začátku. Na výsledky nekoukáme, potřebuju se sžít s autem. Daří se nám zlepšovat se, ale pro nás je důležité zlepšit se časově. A když bude odstup menší a my budeme třeba šestí, tak budeme o to šťastnější," řekl Prokop. Aktuálně má na kontě 26 bodů a v průběžném pořadí MS mu patří sedmé místo.

Devětadvacetiletý pilot ale vždy za nejrychlejším jezdcem závodu značně zaostával. Proto jej zajímají hlavně dosažené časy. "Pro nás je důležité zrychlovat. Je ale pravda, že jsme laťku nasadili hodně vysoko a není v našich silách ji udržet," přiznal realisticky Prokop, jenž v průběžném pořadí MS ztrácí jen dva body na tovární jedničku Fordu Jariho-Matiho Latvalu z Finska.

V Řecku by mu ale mohly pomoct zkušenosti z předešlých let. "Je pravda, že tohle je závod, který znám nejlépe. Už si to tady hodně pamatuju, vím, co to je za zatáčku a co pak přijde," řekl Prokop, kterému znalost trati ulehčuje pokračující sžívání se s vozem. "Máme o jeden faktor méně. Nemám ale představu, co tato rozbitá trať udělá s autem, co vydrží. Neznám hranice, co si můžu dovolit," uvedl.

Trať vede jen na skále

Náročná šotolinová trať byla i v Argentině, Řecko je ale podle českého jezdce specifické. "Myslel jsem si, že trať bude blíže. Argentina ale byla rychlejší a širší. Tady to je často úzké a trať vede jen na skále, na kameni. Styl (jezdecký) z Argentiny nepůjde použít," řekl.

Pořadatelé jej ale stejně jako další jezdce potěšili tím, že zrušili nepříliš oblíbené noční erzety. "Je to plus. Jezdit v noci na šotolině je praštěný nápad. Diváci kvůli prachu nic nevidí, jen nějaká světla, a pro nás je to taky o ničem. Rallye se jezdí v těžkých podmínkách, ale tohle je o ničem. Je to zbytečné, všichni si to mohou více užít ve dne," podotkl Prokop.

Související témata: