Hlavní obsah

Problémy českých závodníků na Dakaru! Kolomý boural, Macík čeká na tým

Salta

Jak výsledkově rozdílná byla sedmá etapa na letošní Rallye Dakar pro dvě české posádky kamiónů. Zatímco Martin Kolomý boural a nabral velkou ztrátu, tak Martin Macík skončil na 7. místě a převzal pomyslné žezlo nejrychlejšího českého kamiónu právě od Kolomého. Nicméně v bivaku je skoro sám, protože velká část jeho týmu zůstala "viset" na cestě.

Martin Macík jr. popisuje 7. etapu na Rallye Dakar.Video: KM Racing Team

Článek
Fotogalerie

V sobotu se účastníci závodu opět přesunuli z Bolívie do Argentiny. Leč na začátek etapy nebude Kolomý vůbec rád vzpomínat. Zkušený jezdec dojel po pár kilometrech pomalejší Kamaz, od jehož kol odlétl kámen a zablokoval Kolomému řízení. Následkem toho byl náraz do skály. U Tatry, kterou Kolomý řídí, došlo k poškození chladiče a utržení kabiny.

„Byla to strašná pecka. Davida (navigátora) bolela hlava ještě z předchozí rány a teď jsme dostali všichni další. Ztratili jsme opravami přes hodinu a půl, ale důležité je, že jsme všichni v pořádku. Samozřejmě to nevzdáváme, vždyť jsme v polovině!" konstatoval odhodlaně Kolomý.

„Hned, jak jsme se dozvěděli, že měl Martin havárii, tak se snažíme na pondělní etapu od pořadatelů získat žolíka, aby mohli kluci startovat za elitní desítkou. Je tu ale opět problém se záplavami a sportovní komisaři zůstali uvězněni v Bolívii, takže stále nevíme, jestli se nám to podaří. Dnešní den byl hodně únavný," uvedl manažer týmu Jan Kalivoda.

Macík je bez části týmu

To Martin Macík řešil úplně jiné starosti. Bez sebevětších problémů (až na defekt) dojel v sobotu na 7. příčce a v celkovém pořadí mu 9. pozice.

„Dneska to byla paráda! První měřená část dlouhá 230 km byla rozbitá a ve vysoké nadmořské výšce, jako bonus lemovaná strmými srázy. Naší strategií bylo šetřit auto na druhou rychlostní vložku, která následovala odpoledne po takzvané „neutralizaci" (přejezdu) a měla dalších 106 km. A vyšlo to. V horách jsme jeli opravdu dobré tempo a předjeli 4 kamióny, přestože jsme měli defekt na zadním kole," vracel se ke včerejší etapě Macík.

V neděli je na Dakaru volný den, který slouží především k odpočinku a opravě škod. Jenže špatné podmínky v Jižní Americe způsobily další problém. „Čeká nás den volna, kompletní rozborka a sborka auta. Ovšem, jak tu bývá zvykem, nastal menší problém. Tentokrát nám chybí zbytek týmu, který je již přes 18 hodin na cestě. Tu komplikuje spadlý most, čeká se na opravu. Takže prozatím jsme bez zázemí, bydlení, mechaniků i náhradních dílů. Prostě Dakar," konstatoval nejmladší český řidič kamiónu.

Valtr stahuje ztrátu

Určitý výsledkový posun zaznamenal i Jaroslav Valtr. Tomu momentálně patří mezi kamióny 15. místo. „V sobotu to z pohledu profilu trati bylo o dost lepší a vyhovovalo nám to. První část byla spíše technická a ta druhá zase rychlá a v horách. Opět ale pršelo a dokonce i sněžilo, takže jsme tomu museli přizpůsobit tempo a raději jsme jeli opatrně. Zajeli jsme osmý nejrychlejší čas a stahujeme naší ztrátu z úvodu, i když to v tak silné konkurenci jde pomalu," pravil jezdec Tatry Phoenix.

„Je mi ale samozřejmě líto Martina (Kolomého), který to měl parádně rozjetý. Ale to je prostě Dakar," litoval Valtr svého týmového kolegu.

Ouředníček se těší na volný den

Stejně jako Valtr, tak se pořadím vpřed posouvá i Tomáš Ouředníček mezi automobily. V sobotu zajel 44. nejrychlejší čas a v celkovém pořadí je 39. „S výjimkou motoru, který pořád nemá výkon kvůli nedostatku kyslíku, a potíží s tlakem paliva, bylo vše v pořádku. Krajina v této etapě byla překrásná, hlavně v bolivijské části. Lidé jsou tam úžasní, fanoušci stáli doslova na každém metru, byl to pro mě ohromný zážitek závodit v této zemi. Teď jsme nesmírně unavení a doufáme, že se zítra v Saltě konečně pořádně vyspíme," uzavřel Ouředníček.