Článek
Loeb je jedním ze třináctky pilotů, kteří se na severu Evropy představí v nových vozech, a podobně jako ostatní jezdci jen těžko skrývá vzrušení, které jím před ostrou premiérou prostupuje. „Když léta jezdíte s autem, které je lepší než konkurence, nepřijdete si na prahu nové sezóny nijak výjimečně. To letos rozhodně neplatí. Změnilo se hodně. Přišli noví jezdci, každý má nový vůz. Je to velice vzrušující. A tak významná úprava pravidel přinesla vždy řadu překvapení. Startujeme novou éru a nemáme s čím srovnávat,“ poznamenal šestatřicetiletý Francouz, který se již během své aktivní kariéry zařadil mezi legendy motorsportu.
Vítěz 62 světových podniků absolvuje ve Švédsku čtyřdenní test se svým týmovým parťákem Sébastienem Ogierem, zda bude schopen bojovat o zopakování triumfu z roku 2004 (tehdy vyhrál jako první pilot neskandinávského původu) ale nechce spekulovat. „Je velice obtížné určit, zda to, co děláme, je dobře, nebo špatně. Nemůžeme vůz srovnávat s daty s C4. Nejsme v situaci, jako když jsme přecházeli z Xsary na C4. Tehdy zůstávala pravidla stejná a auta šla na různých površích srovnat. Nyní je situace zcela odlišná,“ prohlásil Loeb.
Éra pro mnohé nepřekonatelných vozů specifikace WRC se uzavřela po čtrnácti sezónách loni v listopadu ve Walesu, kdy opojný řev dvoulitrů umlčela snaha Mezinárodní automobilové federace o snížení nákladů na účast v MS. Astronomické výdaje totiž postupně vyhnaly ze šampionátu řadu továrních značek včetně mladoboleslavské Škody a o vavříny nakonec bojovaly jen stáje Citroënu a Fordu. Vozy nové specifikace WRC mají také pohon všech čtyř kol a přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva a jejich cena je údajně téměř poloviční.
Do seriálu nicméně přibyl k dvěma hlavním rivalům jen jeden nováček. Tovární tým Mini se speciálem Countryman WRC absolvuje omezený počet soutěží a kompletní MS by měl objet v roce 2012.