Článek
Českým kamionům přespání v poušti nehrozilo. Martin Macík neudržel druhé místo v kategorii a klesl na třetí. Pilot Iveca se na mezičasech sice držel ve vedení, v závěru však v dunách poškodil spojovací tyč a výměnou ztratil asi půl hodiny. Zajel desátý čas.
S ohnutou spojovačkou se na Dakaru musí počítat. Dosavadní vyrovnané výsledky Macíkovy posádky jsou ovlivněny také perfektním stavem jeho vozu, který pro něj v sedlčanských dílnách vyvinul a postavil táta a šéf týmu Martin Macík starší s partou týmových mechaniků.
Karel měl svou premiéru na Dakaru 2020 a Macíkovi se v něm podařilo vybojovat skvělé 5. místo. A zatím se zdá, že se týmu za uplynulý rok povedlo žlutý speciál posunout zase o krok dál.
„V letošním Dakaru se několikrát stalo, že kluci mechanici měli v devět hodin večer servis Karla dokončený. To je pro mě docela šok. Když si vzpomenu na loňský rok, pravidelně jsme se servisem končili ráno kolem 4. hodiny," srovnává Martin Pabiška, manažer týmu Big Shock! Racing.
„Je skvělé vidět, co auto letos vydrží, jaký s ním kluci jedou výsledek v náročných, rozbitých etapách. Divím se, že stále provádíme víceméně jen běžnou plánovanou údržbu. A klepu, aby to tak vydrželo," popisuje Pabiška aktuální stav závodního kamionu.