Hlavní obsah

Přálo mi štěstí, ale to přeje připraveným, řekl Klymčiw po Dakaru

Praha

Několik desítek lidí s transparenty dnes vítalo na pražském letišti Václava Havla motocyklového závodníka Ondřeje Klymčiwa, který se 20. místem zasloužil o české maximum na Rallye Dakar ve své kategorii. Mezi nováčky na slavné soutěži byl dokonce druhý.

Foto: Sport.cz

Ondřej Klymčiw má za sebou úspěšnou premiéru v Rallye Dakar.

Článek

"Musím přiznat, že nám přálo štěstí. Ale jak říká trenér, štěstí přeje připravenému. Já jsem nadšený a zároveň teď i překvapený a dojatý z přivítání," řekl Klymčiw ČTK a České televizi. Bezprostředně po návratu z Jižní Ameriky jej přijeli přivítat kamarádi, příbuzní a fanoušci z východočeských Řečan nad Labem, kde bydlí.

Devětadvacetiletý závodník o útoku na elitní dvacítku odvážně mluvil již před startem a nakonec se mu to podařilo. "Bylo na to spoustu ohlasů, pozitivních i negativních. My si ale nedáváme nízké cíle, za což se nestydím. Stejně jako když někam jedou hokejisté, tak jedou pro zlato. Příští rok, pokud budeme na startu, tak to bude těžké obhájit. Pokud tam ale budeme, budeme opět chtít dvacítku," podotkl.

Účastí na dakarské rallye si splnil jeden ze svých snů, v minulosti se přitom podobným závodům nevěnoval. "Je to obrovská výzva. Každý chlap a možná i každá ženská by si chtěli zazávodit na Dakaru. Je to těžký a dlouhý závod a je to i výzva pro tělo, co je vlastně schopné zvládnout. Jsem rád, že se mi to podařilo a myslím si, že mě to posune i v životě," uvedl.

Klymčiw se musel vypořádávat s prachem a bolestí zad

Klymčiw do rallye vyrazil s vysokým startovním číslem 160 a na začátku se musel "prokousávat" před soupeře. "První tři dny jsem se plácal v prachu. Navíc jsem se musel přizpůsobit místnímu terénu, ve kterém jsem nikdy nejel. Ještě jsem měl problémy se zády. Čtyři dny jsem se trápil, ale poté jsem našel porozumění s motorkou i terénem. Začal jsem se cítit lépe," řekl Klymčiw, který se na start na Dakaru intenzivně chystal více než rok a absolvoval řadu přípravných závodů i testování.

K dobrému výsledku jezdci týmu Barth racing hodně pomohly extrémní podmínky v maratónských etapách. Polepšil si zejména v 8. etapě, kdy závodníci jeli za deště a v mokru po solném jezeře. "Ráno nechtěl nikdo startovat, ale (pořadatelé) řekli, že se jede, tak jsme museli. Já jsem jen 170 km držel plný plyn," uvedl Klymčiw.

Podle jeho slov mu pomohlo, že se dříve věnoval motocyklovým sprintům. "Jen jsem koukal na GPS a snažil se držet tak, abych měl minimální aerodynamický odpor. Navíc jsem se snažil nejet ve vyjetých kolejích, kde bylo o centimetr více vody, ale mimo stopu a vyšlo mi to," pochvaloval si Klymčiw, který za vítězným Španělem Marcem Comou zaostal v konečném pořadí o téměř sedm hodin.

Související témata: