Článek
„V tuto chvíli můžu říct jen to, že jedničkou týmu na nadcházejícím Dakaru bude Martin Kolomý. O složení jeho a druhé posádky stále jednáme. Finální rozhodnutí oznámíme na naší tradiční tiskové konferenci před odjezdem techniky k nalodění 20. listopadu," avizuje po milovickém testu Jan Kalivoda, manažer týmu Tatra Buggyra Racing.
Pro Martina Kolomého se jednalo o první svezení od červencové Silk Way Rally, přičemž předchozí měsíce věnoval nabírání fyzické kondice a psychické přípravě na náročný proces balení. „Hedvábná stezka byla pro nás velkou zkouškou. Po vyhodnocení dat jsme udělali pár změn a nyní můžu říct, že určitě k lepšímu," komentuje inovace Phoenixe Kolomý, který by si chtěl na nadcházející rally Dakar konečně sáhnout na sošku Beduína.
„Vím, že konkurence bude opět velká, ale již několikrát jsme se přesvědčili, že můžeme svádět souboje o nejvyšší příčky. Pokud bude vše fungovat tak, jak má, nevidím to jako nereálný cíl," dodává vítěz několika dakarských etap.
Vršecký pilotem druhého vozu nebude
Se závěrečným testováním byl spokojený i šéfkonstruktér roudnické stáje David Vršecký. „Phoenix od posledního Dakaru dostál velkých změn, proto můžu říct, že na jubilejním 40. ročníku se představí verze Tatra Phoenix 2.0. Hodně nám pomohla Silk Way Rally, kterou Martin popsal jako doposud nejtěžší zkoušku techniky i posádky. V Milovicích jsme testovali nové díly v opravdu ostrém módu," komentuje vývoj Vršecký.
V minulých dnech čelil otázkám, zda usedne za volant druhého vozu. „S naprostou jistotou již nyní můžu říct, že já pilot druhého vozu nebudu. Mé zdravotní problémy mi to bohužel nedovolí. Přece jen rally je o něčem jiném než okruhy," ujišťuje Vršecký.