Článek
Na ztrátu i penalizace se tu nehledí. Cílem je dokončit Dakarskou rallye v Saúdské Arábii a tím naplnit hlavní myšlenku slavné soutěže. První polovinou závodu se posádka Čábela - Lounová spíše protrápila. Auto začalo záhadně zlobit. To je však nyní minulostí. „Auto začalo fungovat, bohužel až když je konec Dakaru. S tím už nic nenaděláme. Etapy projíždíme bez velkých problémů," konstatoval Čábela.
Zkušený pilot je unikátní postavou v českém motorsportu. Má zkušenosti s rallye, motorkami, ale také se závody na okruzích nebo do vrchu. Slavnou pouštní soutěž si ale nemůže vynachválit. „Líbí se mi, má úroveň. Přiznávám, že třída Dakar Classic předčila má očekávání," dodal Čábela, ale jedním dechem dokázal být k Dakaru rovněž kritický.
„Nelíbí se mi, že je možné jet podle různých aplikací. První patnáctka nebo dvacítka posádek se na trati orientuje podle nějakých francouzských tripmasterů, kde mají trasu nahranou. Pilot pak pouze přidává nebo ubírá plyn. To mi přijde proti filozofii starého Dakaru. To se mi hodně nelíbí," přiznal český závodník.
Přidal i další věc, která jej na Dakaru štve. Zkušený závodník plánoval do letošního ročníku vyrazit ve speciálu Matra Murena. To nakonec nevyšlo. „Nelíbí se mi tady úroveň aut. Člověk vyhrabe starý šrot a udělá z toho rádoby závodní auto. Představoval bych si, že tady budou více klasická auta, která se na Dakaru v minulosti pohybovala, prostě speciály. Těch je tu málo. Mezi to počítám mercedes, který má také do závodního speciálu daleko, jako 90 procent aut tady."