Článek
„S myšlenkou na přestup do jiné třídy jsem koketovala už při návratu z loňského Dakaru. V letadle jsem manažerovi říkala, že bych chtěla za volant. Postupně ve mně přání zrálo, až se stalo realitou," říká členka týmu Moto Racing Group.
Nový stroj však neměla k dispozici od začátku sezony, a tak většinu roku závodila ještě na čtyřkolce. „Nebylo snadné buginu získat. Postupně jsem oslovila všechny značky. Čekání nakonec vyústilo v nejlepší možný dostupný materiál," lebedí si Roučková.
Její Bestie, jak novému stroji přezdívá, se však skládala až na poslední chvíli. „Dlouho jsme neměli k dispozici bezpečnostní rám od výrobce ze Španělska. Naštěstí jsem měla pro trénink naprosto totožný stroj. Nicméně testovacích kilometrů jsem dostatek určitě nenajela. Směrem k Dakaru totiž platí, že i maximum, co člověk udělá, je stejně málo," krčí rameny Roučková.
olgarouckova.cz
Velkou novinkou pro ni při debutu za volantem bude spolupráce s navigátorem Danielem Zelenkou, jehož čeká první Dakar. „Ale ve srovnání se mnou už má s Maverickem zkušenosti z pozice spolujezdce, tudíž mě všechno v tréninku důkladně naučil," lebedí si závodnice z Děčína před společnou závodní premiérou.
V loňském roce byla šestadvacátá v absolutním pořadí čtyřkolek, ve sloučeném pořadí žen s třídou motocyklů dokonce od organizátorů dostala plaketu za třetí pozici. „Letos chci za každou cenu do cíle. Byť je mi jasné, že se budeme hodně kopat v písku," přemítá při představě dunových polí v Peru. I proto ve srovnání s loňskou přípravou ještě přidala v tréninku. „Zaměřila jsem se hlavně na fyzickou vytrvalost," připouští s úsměvem, že čeká na trati značné trable.