Článek
Týmová strategie byla jasná. Tomáš Enge kryl záda Josefovi Macháčkovi.
„Když jste na prvním místě, tak jdete do etapy s mírným strachem. Zpočátku to bylo divné, zase hodně kamení a dost se prášilo. To se mi opravdu nelíbilo. Ale druhou půlku jsme si užili. Na sto šedesátém kilometru jsme sice dělali defekt, ale Tomáš s Vlastíkem nastoupili a byla to rychlost. Jak ve formuli 1," pochvaloval si Josef Macháček, který drží v kategorii lehkých prototypů první pozici.
Však je také Enge jediným Čechem se zkušenostmi z formule 1. Nezištně převzal roli Macháčkova bodyguarda.
„Etapa byla relativně krátká, i když stále přes tři sta kilometrů. Pepa vede, což je naše aktuální priorita. Máme v týmu novou funkci a stále se učíme nové věci. Kryjeme mu záda a dělali jsme u něj jeden defekt pneumatiky. Jsem plný dojmů a poznatků a potřeboval bych, aby teď Dakar začal od začátku," říkal s úsměvem Tomáš Enge.
Čtvrtek bude rozhodovat
Ve čtvrtek na jezdce čeká původně nejdelší etapa celé soutěže měřící přes pět set kilometrů. Kvůli počasí jsou nuceni pořadatelé měřený úsek o 50 kilometrů zkrátit. Nejdůležitější a nejtěžší úseky však zůstávají a s pravděpodobností hraničící s jistotou lze říci, že právě dnes se bude celý Dakar rozhodovat.
„Překonávat máme až sto kilometrů dun, které při trasování pořadatelé najížděli dva dny. Můžou se kompletně změnit dosavadní výsledky," poukázal pilot Tomáš Ouředníček z týmu Ultimate Dakar Racing.
Opravy jsou pro jeho posádku stále složitější.
„Půjdeme do toho s maximálním nasazením a velkým očekáváním. I když nám pomalu docházejí náhradní díly. My už skoro nemáme, co na auto dát. Ale znáte nás, nikdy se nevzdáme," slíbil Ouředníček.