Článek
Fin Marcus Grönholm skončil těsně pod nejvyšším stupínkem v Mexiku a na Novém Zélandu, Markko Märtin z Estonska byl stříbrný ve Švédsku a třetí v Mexiku. Vyrovnané výkony tým vynesly do čela Poháru konstruktérů, v němž má Peugeot dvanáctibodový náskok před národním konkurentem, stájí Citroën, Märtin je v průběžném hodnocení třetí a Grönholm pátý.
Italská rallye si na Sardinii odbyla premiéru v loňském roce, kdy šotolina středomořského ostrova vystřídala asfaltové tratě v okolí San Rema. Grönholmovi se tehdy podařilo dojet na sedmém místě. Soutěž se proti loňsku značně změnila, pořadatelé vyslyšeli volání mnoha jezdců a proti loňsku, kdy erzety vedly na úzkých silničkách s mnoha zatáčkami, charakter měřených úseků změnili.
Grönholma těší spolehlivost
Grönholm na Novém Zélandu šlapal na paty pozdějšímu vítězi Sébastienu Loebovi z týmu Citroën, nakonec se ale musel spokojit s druhým místem. "Byl jsem rád za příděl cenných bodů, ale samozřejmě jsem byl i trochu zklamán, protože jsem znovu nebyl schopen bojovat o vítězství," zalitoval dvojnásobný mistr světa.
"Je ale dobré, že můžeme počítat se spolehlivostí našeho vozu. Na Novém Zélandu nám k boji o vítězství něco chybělo a jsem zvědav, jak konkurenceschopní budeme na italských tratích. Rychlostní zkoušky jsou totiž od těch novozélandských hodně odlišné. Od poslední soutěže jsme na voze hodně pracovali, takže...," varoval soupeře Grönholm.
Märtin nasbírá další zkušenosti
Märtinovi se v loňském roce na Sardinii, tehdy ovšem ještě v barvách týmu Ford, do cíle dojet nepodařilo a po potížích s motorem musel odstoupit z průběžné třetí pozice. "Osobně jedu pro tolik bodů, kolik jen bude možné získat a také se chci opět trochu více sžít s vozem. Poslední den Rallye Nový Zéland jsem poněkud změnil svůj styl řízení a bylo to lepší," prohlásil estonský jezdec.
Do tipů na umístění se ale Märtin pouštět nechtěl. "Letošní ročník soutěže se jede v jiném ročním období a také většina rychlostních zkoušek je zcela nová. Teprve na místě uvidíme, co nás čeká," uzavřel.
Italská rallye startuje v okolí města Olbia první etapou v pátek 29. dubna, třetí etapa vyvrcholí v neděli 1. května. Na posádky čeká celkem sedmnáct rychlostních zkoušek v délce 350 km. Celková délka soutěže je 1192 km.