Článek
Závodní stroje byly při Barum rallye rozpálené k nevydržení. „Teplota v útrobách našich speciálů je kolem padesáti stupňů," říkal Pavel Hortek, týmový manažer Škody Motorsport.
„V sobotu dopoledne jsme měli auto strašně vyhřáté. Nepodařilo se nám pořádně vyvětrat a byli jsme jak v sauně. V dalších zkouškách jsme nedovírali zadní dveře, aby nám vzduch víc luftoval. Ale stejně jsme naměřili v autě pětasedmdesát stupňů. Fakt se tam nedalo nadechnout," posteskl si Václav Pech, pilot stroje John Cooper Mini S2000.
„Jednou jsem zažil podobné peklo v Hustopečích, jenže jsem měl jiné auto, kde šla stahovat okénka. U Mini to není možné, takže musíme držet otevřené dveře, což nejde dlouho," vykládal Pech.
Při čekání na starty rychlostních zkoušek piloti své stroje parkovali ve stínu vzrostlých stromů. Všichni startující jsou navlečení v kombinézách, navíc mají nehořlavé spodní prádlo a pochopitelně ochranné kukly pod přilby. Dehydratace je obrovská. I proto všichni velmi dbají na doplňování tekutin. „Vypili jsme několik litrů vody i iontového nápoje a od rána jsem nebyl ani jednou na záchodě," kroutil hlavou Pech
Spotřebují šest litrů iontových nápojů
„Před každou sekcí zkoušek dáváme každému z kluků jeden camelbak na jeden a půl litru, navíc mají oba v plastové láhvi stejné množství iontového nápoje v autě a ještě si berou jeden malý," vysvětluje Jaromír Jiřík, týmový lékař Škody Motorsport, který při Barum rallye dohlížel na Jana Kopeckého i jeho navigátora Pavla Dreslera. Během dne jezdci spotřebují minimálně šest litrů iontových nápojů.
Samozřejmostí je pečlivý výběr jídla. Neexistuje, aby si jezdci dopřáli stravu podle vlastního přání. Třeba u Škody měli závodníci připraveny těstoviny a okurkový salát. K tomu pro každého tři čtvrtě litru iontového nápoje. „Čtyři minuty do odjezdu," naznačil Dresler svému pilotovi během poledního servisu, aby do sebe vpravil zbytek „povinných" tekutin" a mohli se ve Škodě Fabii R5 vydat vstříc bitvě o vteřiny z nejprestižnějšího domácího podniku.