Článek
Pech potvrdil vedení hned v úvodu druhého dne, kdy účastníci soutěže bojovali s časem na šotolině klusáckého oválu dostihového závodiště ve Velké Chuchli. „Varianta s šotolinovou vložkou byla dobrá. Auta sice trpěla, ale z diváckého hlediska to bylo povedené, jezdilo se krásnými dlouhými smyky,“ líčil pro Sport.cz spokojeně.
V místě, kde obvykle místo řevu motorů duní kopyta, se Pech musel hodně spolehnout na svého tradičního spolujezdce Mirka Topolánka. „Malinko nás zaskočilo, že jsme měli na trénink jen jeden a půl okruhu. Kolo navíc nebylo vůbec jednoduché a nedalo se ani zkusit, protože se trénink jel ve vláčku. Prostě se napsal rozpis a šlo se na věc. Mirek to ale zvládl výborně, napoprvé to dal bez chyby a vložku jsme vyhráli,“ chválil Pech soutěžácké dovednosti bývalého premiéra.
Po šotolinovém dílu čekaly jezdce dvě shodné erzety v těsné blízkosti Strahovského stadiónu a finále obstarala opět supererzeta na Rošického stadiónu, kterou posádky znaly již z pátečního prologu. Na Pechově vedení už ale další průběh soutěže nic nezměnil. „Nechci se nějak chválit, nebo tlachat, ale náš výkon byl nejstabilnější. Soupeři ztráceli postupně. Roman (Kresta) i Valda (Pavel Valoušek) na Strahově, Igor Drotár v Chuchli,“ podotkl letošní vicemistr republiky.
Roman Kresta v pražských ulicích.foto: Zdeněk Sluka
Vedle dobrého pocitu z předvedené jízdy si Pech na Strahově navíc s dvoudenním zpožděním nadělil příjemný dárek k třiatřicátým narozeninám. „Po dojezdu jsem si vítězství soukromě jako dárek předal. Tíha Kristových let na mě ale nepadá, připadám si furt jako dítě,“ dodal se smíchem.
Pech na Strahově poprvé triumfoval již v roce 2001 s vozem Toyota Corolla WRC. Další čtyři vítězství přidal v letech 2002 a 2004-06 za volantem svého legendárního stroje Ford Focus WRC. Před dvěma lety Pechovu šňůru přetrhl Karel Trněný, loni byl závod předčasně ukončen kvůli tragické havárii Poláka Kuzaje, při níž zahynuli dva lidé.
15. Pražský rallysprint |
1. Pech, Topolánek (Škoda Fabia WRC), 2. Kresta, Kašpárek (Peugeot 207 S2000) +21,6, 3. Béreš, Müller (Škoda Fabia S2000) +35,4, 4. Tlusťák, Škaloud (Škoda Fabia S2000) +38,2, ř. Valoušek, Krčmář (Škoda Octavia WRC) +49,3, 6. Štěpánek, Omelka (Škoda Octavia WRC), 7. Drotár, Bánoci (Škoda Fabia WRC) +52,1, 8. Odložilík, Tureček (Peugeot 207 S2000). |