Článek
Ne dva, hned tři Valtrové se mohli sejít na trati pouštního dobrodružství. Otec Jaroslav má před sebou sedmý Dakar, po bezmála sedmi letech se vrátil do týmu Buggyra Racing.
„Začít musím mojí ženou. Je naším největším fanouškem, tam musíme všechno schvalovat," zahajuje s úsměvem představování rodinného klanu.
„Jaroslav Valtr mladší pojede jako navigátor za tým Aleše Lopraise. Syn Michal pak měl startovat s licencí Buggyra Academy a pod hlavičkou Valtr Racing Teamu. Bohužel se nám ale nepodařilo sehnat dostatek prostředků, takže jsme jeho auto museli nechat doma," uvádí otec.
Doma se samozřejmě s Jardou juniorem hecují. „Byla doba lékařských prohlídek, tak kdo má lepší kondici nebo objem plic. Kdo dojede, kdo ne. Nebo i kvůli číslu. My máme 505, Aleš 518, taky o tom se vedou diskuse," kření se Valtr nejstarší.
Byť jsou soupeři, na trati si budou rivalové pomáhat. „Když jsem si v loňské poslední etapě poranil páteř, nikdo u nás ani nezastavil. Dohodli jsme se s Alešem, že když někdo z nás zůstane stát, druhý mu určitě pomůže," poukazuje táta.
Nakonec se Dakar svým způsobem týká také jeho mladšího syna Michala. Buggyra totiž přišla s novinkou. Podobně jako u každé kosmické mise, jsou i součástí mise týmu vedle nominovaných jezdců také členové posádek v pozici náhradníků.
Jedním z nich je pro kamiony právě Michal Valtr spolu se slovenským navigátorem Jaroslavem Miškolcim.
„Že náš tým nepojede, mě mrzí hlavně kvůli klukům, protože se na našem kamionu opravdu nadřeli a udělali velký kus práce. Nicméně nelením, protože jsem od Buggyry dostal nabídku na roli náhradníka za tátu. Kdyby náhodou odpadl, tak bych jel v Tatře Phoenix, čímž by konečně dostali toho rychlejšího jezdce z nás dvou," žertuje Michal.
„Vážím si toho, ale chtěl bych tátovi a bráchovi, který pojede v jiném týmu jako navigátor, popřát hodně štěstí," dodává už vážně synátor.