Článek
Času ubývá. „Jak se blíží start Dakaru, je každá z ostrých zkoušek čím dál tím důležitější. V Polsku pro nás bylo klíčové otestovat softwarová i hardwarová vylepšení na převodovce i na motoru a nové mapy řazení. Tatra prostě musí vydržet nároky Dakaru. Baja Poland přinesla důležitá data, která teď náš vývojový tým vyhodnotí," avizuje Jan Kalivoda, šéf komunikace Buggyry.
V třídenní soutěži tak nebyl nejdůležitější dosažený čas, ale z hlediska vývoje a testů se počítal každý kilometr ostrého závodu. Bylo jich 774,59, z toho 491,30 km tvořily rychlostní zkoušky.
Zkušený Jaroslav Valtr svoji Tatru Phoenix nijak nešetřil. Dokonce nechyběly chvíle, kdy jel jen po dvou kolech. „Dostal jsem šanci svézt se s automatem týmu Buggyra. Je to něco jiného, než na co jsem byl zvyklý. Má skvělé jednoduché ovládání. Motor je skvělý, výborně táhne. Polské tratě jsou pěkné a svoji premiéru s automatickou převodovkou jsem si užil," popisuje Valtr.
V Polsku se naháněl se synem Michalem, s nímž nakonec těsně prohrál. „Jak si Michal vedl, bylo skvělé. Že mě nakonec o čtyři a půl minuty porazil, mě nemrzí. Naopak jsem rád, že jsme si spolu zazávodili," líčí hrdý otec.
Baja Poland byla dalším bodem v pečlivě nalinkovaném itineráři přípravy stáje na Rallye Dakar. „Příprava kamionů nepolevuje. Prostudujeme všechny nasbírané informace a soustředíme se na části vozu, které potřebuje před cestou aut do Saúdské Arábie ještě vylepšit," poukazuje hlavní týmový konstruktér David Vršecký.