Hlavní obsah

Ostrý test proběhl na jedničku, Valtr si Baju Poland užil

Čtyři měsíce před startem Rallye Dakar absolvoval tým Tatra Buggyra ZM Racing třídenní ostrý test na soutěži Baja Poland. Jaroslav Valtr za volantem Tatry Phoenix na podniku konaném v tradiční lokaci v okolí Drawska na severozápadu země vyzkoušel k plné spokojenosti nové komponenty závodního kamionu.

Foto: Buggyra media

Jaroslav Valtr s Tatrou Phoenix

Článek

Času ubývá. „Jak se blíží start Dakaru, je každá z ostrých zkoušek čím dál tím důležitější. V Polsku pro nás bylo klíčové otestovat softwarová i hardwarová vylepšení na převodovce i na motoru a nové mapy řazení. Tatra prostě musí vydržet nároky Dakaru. Baja Poland přinesla důležitá data, která teď náš vývojový tým vyhodnotí," avizuje Jan Kalivoda, šéf komunikace Buggyry.

V třídenní soutěži tak nebyl nejdůležitější dosažený čas, ale z hlediska vývoje a testů se počítal každý kilometr ostrého závodu. Bylo jich 774,59, z toho 491,30 km tvořily rychlostní zkoušky.

Zkušený Jaroslav Valtr svoji Tatru Phoenix nijak nešetřil. Dokonce nechyběly chvíle, kdy jel jen po dvou kolech. „Dostal jsem šanci svézt se s automatem týmu Buggyra. Je to něco jiného, než na co jsem byl zvyklý. Má skvělé jednoduché ovládání. Motor je skvělý, výborně táhne. Polské tratě jsou pěkné a svoji premiéru s automatickou převodovkou jsem si užil," popisuje Valtr.

V Polsku se naháněl se synem Michalem, s nímž nakonec těsně prohrál. „Jak si Michal vedl, bylo skvělé. Že mě nakonec o čtyři a půl minuty porazil, mě nemrzí. Naopak jsem rád, že jsme si spolu zazávodili," líčí hrdý otec.

Baja Poland byla dalším bodem v pečlivě nalinkovaném itineráři přípravy stáje na Rallye Dakar. „Příprava kamionů nepolevuje. Prostudujeme všechny nasbírané informace a soustředíme se na části vozu, které potřebuje před cestou aut do Saúdské Arábie ještě vylepšit," poukazuje hlavní týmový konstruktér David Vršecký.

Související témata: