Hlavní obsah

Ogier přišel o první triumf v MS v rallye tři zatáčky před cílem

HAMILTON

Bývalý juniorský mistr světa Sébastien Ogier s citroënem přišel na Novém Zélandu po chybě tři zatáčky před cílem závěrečné rychlostní zkoušky o premiérový triumf ve světovém šampionátu. Z vítězství v páté rallye sezóny se tak s náskokem 2,4 sekundy radoval Fin Jarri-Matti Latvala na fordu a posunul se na průběžné druhé místo za dnes třetího Sébastiena Loeba.

Foto: Nigel Marple, Reuters

Jari-Matti Latvala s vozem Ford Focus WRC na trati závěrečné etapy Rallye Nový Zéland.

Článek

Francouzský úřadující šampión sice v první erzetě závěrečné etapy dokonal svůj mimořádný comeback a dostal se do vedení, hned v následujícím testu však vyletěl z trati a další ztrátu už nedohnal. Na Latvalu ztratil 15,2 sekundy. Chyba zřejmě jedničku Citroënu stála čtvrtý triumf v sezoně za sebou a třetí na Novém Zélandu, v průběžném hodnocení má však Loeb po pěti soutěžích stále komfortní náskok 36 bodů.

"Ztratil jsem nad vozem kontrolu a trefil jsem předkem auta nějaké křoví a poté i strom. Hlavní problém byl, že jsme tam přišli možná o třicet sekund," uvedl Loeb, jenž se senzačně vrátil do hry o vítězství poté, co v první etapě narazil do mostu a ztratil zhruba 1:40 minuty.

Mnohem smutnější než šampion Loeb byl ovšem jeho krajan Ogier, jemuž chybělo několik desítek metrů k prvnímu triumfu v životě. Jezdec juniorského týmu Citroënu vedl před závěrečnou rychlostní zkouškou před Latvalou o 6,2 sekundy, tři zatáčky před cílem však dostal hodiny a ztratil drahocenný čas. "Bylo to tak těsné. Je to velká škoda," litoval Ogier.

Třetí vítězství v kariéře tak spadlo do klína Latvalovi, jenž vyhrál s druhým nejmenším náskokem ve WRC za poslední dekádu. Rekord vytvořil jeho krajan Marcus Grönholm také na Novém Zélandu v roce 2007, kdy porazil Loeba o tři desetiny sekundy.

"Jel jsem do cíle hodně rychle a sám jsem málem vyletěl z trati. Měli jsme trochu štěstí, ale je to mé největší vítězství," uvedl Latvala, který v průběhu rallye paradoxně nevyhrál ani jednu rychlostní zkoušku. "Konstantní výkony se vyplácejí," poznamenal.

Jeho triumf na Novém Zélandu zároveň znamenal pro Ford osamostatnění v čele historických tabulek. Se 75 výhrami má nyní Ford o jedno vítězství víc než Lancia.

Jediný český zástupce Martin Prokop s Fordem Fiesta S2000 obsadil jedenácté místo, v kategorii S-WRC byl třetí. "V neděli jsme jeli nejvíc naplno za celý víkend. V pátek nás přibrzdily technické problémy, takže jsme vybojovali, co jsme mohli a jsme spokojení. Ale bylo cítit, že máme na to, abychom bojovali s každým v šampionátu a o to se budeme i nadále snažit," uvedl na svém webu Prokop, jenž je v průběžném hodnocení kategorie druhý.

Rallye Nový Zéland
1. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) 4:04:09,8, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) -2,4, 3. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citröen C4) -15,2, 4. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -21,3, 5. Sordo, Martí (Šp./Citröen C4) -25,8, 6. Wilson, Martin (Brit./Ford Focus) -3:26,0, ...11. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta S2000) -11:33,3.
Průběžné pořadí MS (po 5 ze 13 soutěží): 1. Loeb 108 b., 2. Latvala 72, 3. Hirvonen 64, 4. Ogier 63, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4) 53, 6. Sordo 34, ...14. Prokop 2.
Pořadí týmů: 1. Citroën Racing 156 b., 2. Ford 151, 3. Citroën Junior Team 75, 4. Stobart-Ford 74, 5. Munchi's Ford 32.
Průběžné pořadí S-WRC: 1. Pons (Šp./Ford Fiesta S2000) 68, 2. Prokop 48, 3. Anderson (Švéd.) 40.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články