Článek
Třicetiletý lídr šampionátu Ogier vyhrál v průběhu úvodního dne tři ze šesti erzet a ve vyrovnaném souboji s Latvalou vedl, závěr etapy se mu ale stal osudným. V tradičním testu vinicemi s názvem Moselland vyletěl se svým VW Polo z hlavní trati na níže položenou cestu, a i když dojel po hlavní silnici do depa, za neabsolvovanou erzetu dostal desetiminutovou penalizaci.
"Byla to čistě moje chyba. Ráno při prvním průjezdu jsem v téhle zatáčce brzdil moc brzo, takže jsem to chtěl odpoledne udělat lépe. Nový brzdný bod byl ale zjevně příliš pozdě," uvedl Ogier, jenž bude navzdory velké ztrátě v rallye pokračovat. "Na umístění mezi nejlepšími za těchto podmínek pomýšlet nemůžeme, ale spoustě fanoušků Volkswagenu dlužíme předvést alespoň dobrou show," dodal úřadující šampion.
Černý pátek zažil Ogier na tratích v okolí Trevíru už loni, kdy si mohl právě v Německu zajistit mistrovský titul. Tehdy také havaroval a rallye dokončil jen díky pravidlu superrallye.
Po odstoupení Ogiera je tak v čele druhý muž průběžného pořadí MS Latvala. Má velkou šanci snížit Francouzův náskok, jenž před Německem činil 44 bodů. Finský pilot vede o 37 sekund před Britem Krisem Meekem v citroënu, třetí je s odstupem 42,6 loňský vítěz Dani Sordo ze Španělska z týmu Hyundai.
Prokopa trápily brzdy
Prokop, jenž byl loni v Německu čtvrtý a vyrovnal tak svůj nejlepší výsledek v kariéře, ztrácí na desátém místě přes dvě minuty. Jednatřicetiletý pilot od začátku zajížděl se svým fordem časy na úrovni počátku druhé desítky pořadí a stěžoval si, že nemůže chytit správný rytmus.
"Něco je špatně, jen nevím co. Auto je hrozné, těžko se řídí," lamentoval v průběhu dne. Později dospěl k názoru, že měl poškozené brzdy. "Myslím, že jsme ráno před první zkouškou zničili brzdy. Změnili jsme způsob brždění a je to lepší," řekl.
V sobotu je na programu osm testů, soutěž vyvrcholí čtyřmi erzetami v neděli.
Německá rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích - po 1. etapě: | |
---|---|
1. Latvala, Anttila (Fin./VW Polo-R) | 59:36,8 |
2. Meeke, Nagle (Brit., Ir./Citroën DS3) | -37,0 |
3. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i10) | -42,6 |
4. Mikkelsen, Floene (Nor./VW Polo-R) | -45,6 |
5. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) | -53,1 |
6. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) | -55,0 |
... | |
10. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) | -2:07,1. |