Článek
„Naším cílem je rozhodně zkusit rallye vyhrát. Získat body, abychom na konci sezony slavili titul v Poháru konstruktérů. Naše strategie tudíž bude maximálně agresivní,“ uvedl Ogier v tiskové zprávě pořadatelů rallye. Ani mezi týmy není pozice Toyoty ideální, Neuville a spol. hájící barvy Hyundaie získali o 17 bodů více.
Rodák z francouzského Gapu nechyběl na startu Středoevropské rallye ani loni při její premiéře a skončil čtvrtý. „Tehdy byly podmínky velice složité,“ řekl Ogier, který se stejně jako soupeři musel vyrovnat s deštěm a blátem na trati. „Uvidíme, jak to bude letos. Ale pravděpodobnost proměnlivého počasí v tomto období je vysoká. Tudíž musíme být znovu připraveni na situaci, kdy budou silnice klouzat. Ale to je pro každého stejné. Jde jen o vhodné nastavení vozu,“ podotkl Ogier.
Hvězda světové rallye plánovala letos stejně jako v předešlých dvou letech startovat jen ve vybraných soutěžích MS. Po výhrách v Chorvatsku, Portugalsku a Finsku se ale Ogier dostal reálně do boje o titul a s týmem se dohodl, že sezonu dokončí. Poslední dvě soutěže v Řecku a Chile mu ale nevyšly a šance na devátý titul klesly spíše do teoretické roviny.
„Vracíme se na asfaltový povrch po hodně dlouhé době, což je velice vzrušující,“ poukázal Ogier na fakt, že předchozích sedm soutěží se jelo na šotolině. „Středoevropskou rallye při loňské premiéře provázela skvělá atmosféra. A vzrušující souboje. Každá země skutečně nabízí jinou charakteristiku cest, jiný povrch. Jsou to tři odlišné rallye během jediného víkendu,“ podotkl Ogier, jenž byl s testem spokojený. „A když připočtu loňské zkušenosti, jsem optimista,“ dodal.