Článek
První ostré měření sil nových šestnáctistovek opanovali v okolí Karlstadu jezdci s modrými ovály na kapotách, kteří obsadili stupně vítězů v čele s vítězným Finem Hirvonenem. Historie Švédské rallye ale nepamatuje tak těsný boj. A tak ze severu Evropy odjížděli spokojení i reprezentanti Citroënu, přestože se nejrychlejší piloti nových vozů DS3 WRC Ogier, P. Solberg a Loeb seřadili na 4.-6. místě.
Pilot Fordu Mikko Hirvonen oslavuje triumf ve Švédské rallye.foto: ČTK/AP/Micke Fransson
„Fantastický start!“ rozplýval se šéf továrního týmu Ford Malcolm Wilson. „Podívejte se na výsledky po sobotní etapě. Po dvou dnech ostrého zápolení pět jezdců v patnácti sekundách! Nová pravidla zafungovala a vozy se zdají být dost vyrovnané. Někde máme navrch my, někde oni,“ meditoval Wilson.
Pilot Citroënu Sébastien Loeb na trati Švédské rallye.foto: ČTK/AP/Micke Fransson
V podobném duchu se vyjadřoval i šéf továrního týmu Citroën Olivier Quesnel, byť bylo patrné mírné zklamání z absence na stupních vítězů. „Nadcházející sezóna vypadá hodně zajímavě. Na trati jsou nová auta, brzy se objeví i nová značka (Mini). Myslím, že to bude dobrý rok. Vůz DS3 WRC vypadá povedeně, ve Švédsku jsme nikdy nebyli favority. Přesto jsme v sobotu ovládli až na jednu všechny erzety. To potvrdilo, že vůz je připravený dobře. A protože jsme při přípravě odvedli nejvíc práce na asfaltu a šotolině, měla by příští soutěž v Mexiku přinést uspokojující výsledky,“ poznamenal Quesnel.
„Švédsko ukázalo, že rallye vykročila správným směrem. Byl to jeden z nejzajímavějších ročníků vůbec a podle mě se zbytek sezóny ponese ve stejném duchu,“ dodal Wilson.