Článek
„Po snídani se půjdu protáhnout a proběhnout, aby se tělo zase dalo trošku do kupy. Pak si vyperu nějaké oblečení, budu pomáhat mechanikům a připravovat si svoje navigátorské věci. Všechno vyčistím, zkontroluji, takže odpočinek opravdu moc nebude," popisuje program Robert Knobloch.
Tělo bude dávat do kupy i pilotka Olga Roučková. Zamíří na fyzioterapii. Trápí ji problémy se zády. „Je to velmi náročné, sedět v našem kostitřasu. Nemáme ani posilovač řízení, každý větší kámen cítím v rukách. Prostě očistec!"
Pořádnou péči potřebuju také Suzuki Samurai. O pracovním volném dni čeká veteránské auto důkladná preventivní prohlídka, výměna oleje a filtrů. A také umytí.
Program ještě doplní oficiální focení všech účastníků kategorie Klasik nebo brífink s pořadateli, kde se posádky dozvědí o případných změnách a o tom, co je ještě na Dakaru čeká. Mezi tím dojde i na jediné zpestření. Návštěvu místního trhu.
„První týden byl hodně náročný. Pro posádku, auto i mechaniky. Dostávali jsme fakt hodně zabrat," hodnotí navigátor Knobloch.
Bez zábavy by to nešlo. Týmu se o ní naposledy postarala Olga Roučková. O co šlo? „Přijíždíme do bivaku, koukáme na zem a vidíme, že něco ze Samíka (Suzuki Samurai) teče. Je tam louže jako kráva. Navigátor se ohne, líže to a říká: To není olej, je to sladký. Postavíme stan a díváme se, co to teče, ale auto je úplně čistý. Přijde Ollie a říká: Kluci, mně se tady vylila Cola, nemůže to být ono? Takže, když nemáme závadu, tak nám ji Ollie udělá," směje se mechanik Gabriel Žúbor.