Článek

Vůz Hyundai i20 WRC při šotolinovém testu ve Francii.

Vůz Hyundai i20 WRC při šotolinovém testu ve Francii.

Grafická studie vozu Hyundai i20 WRC
„Máme za sebou dva solidní testy, během nichž jsme auto prověřili v široké škále podmínek. Jak už to bývá, museli jsme se vypořádat s řadou technických potíží, ale právě proto se testy dělají," uvedl v tiskové zprávě týmu jeho šéf Michel Nandan.
Hyundai si pro dva oddělené testy vybralo jihofrancouzské oblasti Chateau Lastours a Mazamet, které vyhovovaly požadavku na rozmanitost podmínek na nezpevněném povrchu. „Po předešlých asfaltových testech jsme získali další cenná data pro nastavení vozu. Šotolinový test byl dalším významným milníkem v našich přípravách na příští sezónu, do startu Monte Carla 2014 nás ale čeká ještě spousta práce," dodal Nandan.
Automobilka Hyundai se ze scény světové rallye stáhla v roce 2003 poté, co nedokázala s modelem Accent WRC náležitě bojovat s konkurencí a trápily ji vysychající zdroje financí. Vystoupením z rozjetého vlaku ale korejský výrobce příliš neušetřil: za neúčast v závěrečných čtyřech podnicích sezóny mu totiž byla vyměřena pokuta, kterou ovšem nezaplatil a za to mu v roce 2004 Světová rada motorsportu vyměřila penále ve výši milión dolarů.
Návrat do rallye ale přesto patřil k dlouhodobým prioritám společnosti a díky změnám v technické specifikaci WRC, které přispěly ke snížení nákladů, se comeback stane již v příští sezóně skutečností.