Článek
„Šestá sezóna bude pro Fabii S2000 poslední v barvách továrního týmu," potvrdil poprvé oficiálně Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, že mladoboleslavský tým čeká zásadní změna.
„Speciál kategorie R5 bude podle regulí Mezinárodní automobilové federace vybaven motorem 1,6 turbo, což bude markantní změna oproti současnému atmosférickému dvoulitru. Nová kategorie je pokračováním stávající etapy Super 2000 a umožní nám navázat na naše úspěšná angažmá v regionálních šampionátech i zákaznickém programu. Homologaci nového vozu očekáváme do poloviny roku 2015," uvedl Hrabánek.
Sezóna 2014 tak bude poslední, kdy bude v hlavní roli v boleslavských barvách Fabia S2000. "Od ledna začneme s intenzivním vývojem nového vozu. Všechny síly upřeme tímto směrem. Stávající soutěžní vůz je na hraně možností, jeho novou specifikaci neplánujeme a zaměříme se zejména na spolehlivost," vysvětlil Hrabánek.
„Množství mezinárodních úspěchů s tímto vozem je potvrzením našich technických schopností. Je velkou výzvou na ně navázat s novým vozem, na jehož vývoji budeme pracovat s velkým úsilím," pronesl Frank Welsch, člen představenstva Škoda odpovědný za technický vývoj.
Cena nového vozu nesmí přesáhnout 180 tisíc eur
Nový soutěžní automobil Škoda Fabia R5 bude vyvíjen na bázi příštího modelu sériové Fabie. „Vývoj bude výzvou i z hlediska technického a ekonomického. Celý stroj včetně komponentů se musí vejít do stanovené ceny," připomenul Hrabánek, že podle pravidel hodnota stroje typu R5 nesmí přesáhnout 180 tisíc eur.
Zatímco nový vůz vyrazí na scénu až v roce 2015, už v nadcházejícím roce čeká zásadní změna továrního pilota Škody Motorsport Jana Kopeckého, pro něhož bude po zisku titulu mistra Evropy 2013 hlavní náplní sezóny 2014 Asijskopacifický šampionát, který čítá šest závodů.
„Prioritou pro nás bude právě toto mistrovství. Myslím, že pro Honzu nadešel ideální čas ke změně. Věříme, že starty na šotolině pomohou posádce k rozvoji. Všechny závody stejně jako destinace budou pro českou posádku nové. Občas podobná zásadní změna neškodí," přemítal Hrabánek.
V letošním roce získal mladoboleslavský tým s Fabií S2000 titul mistra Evropy, přidal prvenství v Asijskopacifickém šampionátu a vůz ze středočeské továrny ovládl i Jihoamerické mistrovství, dominoval šesti národním šampionátům (Rakousko. Itálie, Bulharsko, Jordánsko, Paraguay, Portugalsko).