Článek
Mladoboleslavský tým jde do svého druhého podniku MS s vylepšeným vozem, změn doznala elektronika a přístrojová deska, která ztratila na váze a výrazně tak ovlivnila hmotnost auta. Tím se snížilo těžiště vozu a zlepšilo se hmotnostní rozložení Fabie.
Škoda při své letošní premiéře mezi světovou elitou nedopadla v Řecku nijak slavně, oba vozy skončily již v první etapě. Chuť si mladoboleslavští spravili v národních šampionátech v Německu, Finsku a Česku, kde slavili vítězství.
"Nasazení tří posádek do národních soutěží v uplynulých šesti týdnech se ukázalo jako správné. Přineslo nám další důležité poznatky pro vývoj vozu a vítězství v každém z podniků bylo příjemným bonusem. Věřím, že pokrok se projeví i ve Finsku," prohlásil šéf týmu Martin Mühlmeier.
Schwarz bude krýt záda Finům
Fin Toni Gardemeister cítí, že kvalita Fabie WRC šla od loňské sezóny výrazně nahoru. "Docela si věřím na dobrý výsledek. Uvidíme, jak dopadne srovnání s ostatními továrními týmy," prohlásil před startem na domácí půdě.
Severskou soutěž má v oblibě i Gardemeisterův týmový parťák Armin Schwarz. "Finskou rallye mám rád i přesto, že patří mezi nejobtížnější soutěže. Pro neskandinávské jezdce je charakter trati náročný a není jednoduché se dostat do tempa. Letos máme v týmu Finy dva, mou úlohou tedy bude zajet co nejlépe a nechat Toniho a Janiho bojovat o bodované pozice," řekl německý jezdec.
Třetí jezdec škodováckého týmu Paasonen se už také stačil s Fabií seznámit. "Nechal jsem si udělat drobné úpravy v nastavení, lépe vyhovující mému stylu. Na rozdíl od Toniho, který preferuje přetáčivý vůz, dávám přednost mírné nedotáčivosti. Bude vzrušující startovat s Fabií na domácí soutěži a doufám, že se z jezdců týmu Škoda umístím nejlépe," neskrýval sebevědomí devětadvacetiletý pilot.
Diváckým tahákem skoky
Finská rallye je devátým podnikem mistrovství světa, jemuž zatím vládne Francouz Sébastien Loeb z týmu Citroën. V nejrychlejší soutěži seriálu, kdy jezdci dosahují na erzetách průměrné rychlosti kolem 120 km/h, čeká na účastníky ve třech etapách celkem dvaadvacet rychlostních zkoušek.
Soutěž patří mezi nejstarší v kalendáři a jako jediná za třiapadesát let své existence nezměnila místo svého konání. Divácky atraktivní jsou v okolí města Jyvaskyla zejména skoky přes četné horizonty, při nichž vozy na hladké šotolině létají až do vzdálenosti 50 m.
FINSKÁ RALLYE - program | |
pátek 6. srpna | 1. etapa - 10 RZ v délce 118,20 km |
sobota 7. srpna | 2. etapa - 8 RZ v délce 169,20 km |
neděle 8. srpna | 3. etapa - 4 RZ v délce 70 km |
Pořadí MS (po 8 ze 16 závodů) | |
1. Loeb (Fr./Citroën) | 61 b. |
2. Solberg (Nor./Subaru) | 44 |
3. Märtin (Est./Ford) | 34 |
Sainz (Šp./Citroën) | . |
5. Grönholm (Fin./Peugeot) | 32 |
Pohár konstruktérů | |
1. Citroën | 98 b. |
2. Ford | 71 |
3. Subaru | 64 |
4. Peugeot | 51 |
5. Mitsubishi | 14 |