Hlavní obsah

Novou zbraní dakarského týmu KM Racing má být pouštní auto

PRAHA

Pro „dakarské“ stáje končí slavná pouštní rallye až v okamžiku, kdy se jim po dlouhé plavbě přes oceán vrátí závodní výbava. To nastalo minulý týden a v těchto dnech je na řadě zjišťování technického stavu, demontáže a opravy jedno- i dvoustopých vytrvaleckých vozidel.

Foto: Sport.cz

Kamión Liaz Martina Macíka při Rallye Dakar 2010

Článek

Nejúspěšnější český tým na letošním ročníku KM Racing převzal své stroje ve francouzském přístavu Le Havre docela v pořádku. „Když nepočítám nějaké to rozbité světlo, tak jsme techniku nalezli zhruba ve stejném stavu, jako když jsme ji v lednu v Buenos Aires odevzdávali,“ říká šéf stáje a řidič kamiónu Liaz Martin Macík, který dovezl svou posádku do cíle na čtvrtém místě.

Podařené vystoupení na jihoamerickém kontinentu přineslo i zvýšený zájem médií a tým hodlá reklamy využít při jednání s partnery. „V těchto dnech začínáme vést hovory o budoucnosti. Těžko říct, jak to dopadne, protože jsme na úplném začátku, takže teď se nedá přesně odhadnout, kolik prostředků na novou sezónu seženeme, kolik lidí bude v týmu a jaké soutěže budeme schopni obsadit. Naše dakarská mise se zhodnocuje, ale v žádném případě nemůžeme tvrdit, že si u nás podávají kliku sponzoři a topíme se v penězích,“ upozorňuje týmový boss.

Tým by měl zůstat v původní podobě

I když ještě není známý rozpočet, stáj už vymýšlí, jak naložit s nadcházející sezónou. „Od dubna by jednotlivé posádky měly jezdit české maratonské soutěže, závody cross country, v zahraničí podniky typu Baja a některé další soutěže dakarského charakteru. Hlavně chceme tým zachovat v podobě, v jaké byl. Tedy s motocykly, čtyřkolkami, kamionem a navíc ho rozšířit o auto,“ vyjmenovává Macík.

Posledně jmenovaná kategorie dosud v sestavě KM Racingu chyběla. O jaký se bude jednat stroj a kdo s ním pojede? „Nebude se jednat o žádný špičkový vůz. Jmenuje se Legend a je to auto postavené na bázi jeepu. Bude mít třílitrový motor audi, podvozek z nissanu a bude zařazený do kategorie T1. Pracujeme na něm už rok a posádku by měli tvořit Jaroslav Valtr s Josefem Kalinou,“ vysvětluje jezdec.

Do Ameriky se jim už moc nechce

Pětinásobný dakarský šampion v kategorii čtyřkolek Josef Macháček po zranění v Argentině tvrdil, že se na soutěžích typu Dakaru už neobjeví. Macík má ovšem na jeho slova svůj pohled. „Pepíkovi se do jižní Ameriky moc nechce. V případě, že se Dakar pojede v Africe, tak by jel určitě na quadu, ale mým osobním názorem je, že pakliže bude zdráv, sedne na čtyřkolku kdekoliv, protože mu letošní start nevyšel,“ míní kamiónista, kterému rovněž cestování přes Atlantik nepřináší velké potěšení.

„Jižní Amerika mi po sportovní stránce připadá vyčerpaná a já jsem byl vyčerpaný z ní. Pokud se tam pojede a nebude to nutné pro tým, nebo se na to nesežene balík sponzorských peněz, tak bych se tam nechtěl vracet. Otázkou je, jestli Argentinci a Chilané nenabídnou slevy na startovném. To bych o tom začal - Amerika neamerika - přemýšlet, ale moc tomu nevěřím,“ dodává Macík.

Související témata: