Článek
„Vývoj bude výzvou i z hlediska technického a ekonomického. Celý vůz včetně komponentů se musí podle předpisů vejít do stanovené ceny," vysvětluje šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek, že podle pravidel hodnota stroje typu R5 nesmí přesáhnout 180 tisíc eur.
Fabia S2000 přinesla nově zbudovanému týmu po blamáži spojené s předešlými vozy nejen výrazné zlepšení image díky mnohým titulům, ale i značný komerční úspěch. „Mezi zákazníky máme šestapadesát vozů," hlásí hrdě Hrabánek.
Hodně zjednodušeně lze tedy říct, že jen na prodeji závodních strojů značka získala přibližně čtyři sta miliónů korun, k tomu je třeba připočíst ještě servisní program.
Vozy z Mladé Boleslavi brázdí tratě kupříkladu v Jordánsku a Paraguayi, kde letos získaly domácí tituly. Hodně rozšířené jsou po Evropě. Vždyť v Itálii, Rakousku, Portugalsku a Bulharsku pilotoval tamní národní šampión právě Škodu Fabii S2000.
Hrabánek: Ihned po homologaci nasadíme vůz do soutěží
„Nedokážeme předpovídat vývoj trhu se soutěžními vozy do roku 2015. Ale ve srovnání s minulostí máme určitou poměrně dobrou pozici. Týmy, které mají naše vozy, jsou ochotné počkat, přestože jiné značky stejné typy nabídnou dříve. Bude tedy záležet jen na nás, abychom připravili znovu vítězný vůz. S ním se na trhu nepochybně prosadíme," přemítá Hrabánek.
Až bude nová Škoda Fabia R5 hotová, čeká ji podobný osud jako nynější úspěšný stroj z mladoboleslavského týmu S2000. „Ihned po homologaci nasadíme vůz do soutěží. Vozy budeme prodávat opět i soukromým zákazníkům. Při očekávaném vývoji budou prioritou kontinentální šampionáty, v režii privátních týmů pak národní mistrovství," dumá Hrabánek.
Zda všichni nynější závodnicí užívající český soutěžní vůz zachovají přízeň Škodě, boss jejího továrního týmu netuší. „Nejsme naivní, abychom si mysleli, že všechny týmy užívající Fabii S2000 budou do poslední chvíle čekat na naši R5. Některé asi přetáhne konkurence, ale současně si dostatečně věříme a nepochybujeme, že mnohé zákazníky udržíme a další nové získáme," vykládá Hrabánek.