Článek
Při předchozí rallye v Argentině dosáhly konkurenční citroëny dvojnásobného triumfu. V sedmém podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích ho na Peloponésu francouzská stáj zopakovala.
„Byl to těžký víkend a jsem zklamaný, že se nenaplnilo očekávání, jež jsme do něho vkládali. Jeli jsme do Řecka uzavřít první polovinu sezóny vítězstvím,“ přiznával šéf motoristického sportu Fordu pro Evropu Gerard Quinn poté, co se v neděli dostal v Loutraki na pódium jen Fin Mikko Hirvonen. Ovšem jen na třetí stupínek, protože tovární jezdci konkurenčního Citroënu Ogier s Loebem měli navrch.
Hirvonen: Dál už ztrácet nemůžeme
„Přitom jsem šel do soutěže naplno a hodně riskoval. I na autě jsme udělali v průběhu soutěže změny v nastavení, aby mělo lepší přilnavost a trakci. Pomohlo to, ale stejně to nestačilo. Nedosáhli jsme výsledku, jaký jsme chtěli,“ glosoval průběh tří dnů na Peloponésu třicetiletý Fin Mikko Hirvonen, který zůstal v šampionátu jezdců na druhé příčce sedmnáct bodů za vedoucím Loebem.
„Je to trochu frustrující, protože ve třech soutěžích jsme byli k vítězství blízko, ale nebyli jsme je schopni vyhrát. To se ale musí změnit, protože dál už nemůžeme ztrácet,“ připomínal před druhou polovinou mistrovství světa, která startuje koncem července v jeho domovině ve Finsku.
Jari-Matti Latvala s fordem během Rallye Akropolis na sobotní dopoledne, kdy mu u jeho fiesty odešlo turbo.foto: Zdeněk Sluka
Atak začne ve Finsku
A právě tam by měl začít frontální atak Fordu, protože kde jinde by měla tovární dvojice Hirvonen s Latvalou naplno bodovat, když ne na domácích tratích?!
„Budeme tvrdě pracovat,“ slibuje Hirvonen, stejně jako šéf Fordu Malcolm Wilson, který hledal na Rallye Akropolis alespoň něco pozitivního. „Mikko jel výborně a skončil třetí s minimální ztrátou. Jari-Matti by za ideální konstelace určitě bojoval o vítězství. Vždyť byl v pěti rychlostních zkouškách nejrychlejší, což o mnohém vypovídá,“ připomněl kalvárii Latvaly, jemuž v sobotu dopoledne na speciálkách v kopcích kolem bájných Mykén odešlo turbo, čímž pohřbil všechny naděje. Nakonec se prodral na deváté místo a bral tudíž alespoň dva body. Pro sebe i pro Ford.
Mikko Hirvonen s Fordem na trati Rallye Akropolisfoto: Zdeněk Sluka
Ten v šampionátu továrních týmů ztrácí po polovině sezóny na Citroën pětapadesát bodů, což podle Gerarda Quinna není manko nedostižné.
„Škoda, že jsme nedělní výkony a výsledky, kdy jsme vyhráli čtyři erzety, nezajeli první dva dny, protože by nás to stavělo do vítězné pozice. Oba šampionáty jsou ale stále otevřené. Zaměříme se na druhou polovinu sezóny a půjdeme za vítězstvími mnohem agresivněji,“ nechal se slyšet evropský šéf motoristického sportu Fordu Gerard Quinn.