Článek
Martin Prokop, který na Sardinii startoval od začátku s pětiminutovou penalizací, obsadil s fiestou jedenácté místo. Bez časového trestu by byl devátý o necelou minutu před Kopeckým. Od zisku bodu ho dělilo 22 sekund.
"Tohle je moje oblíbená rallye, ale od začátku jsme bojovali s tou penalizací. Teď v šampionátu končím, vůbec mě tahle situace netěší a nevím, kdy se vrátím," řekl Prokop po dojezdu poslední erzety.
Po celý víkend těžko hledal motivaci. "Auto, se kterým jedeme na Sardinii, i veškeré náhradní díly, které jsou plombované a máme je zde na závod připraveny, jsou v absolutním pořádku. Jen jsme mailem nahlásili pravděpodobné poškození plomby na jednom náhradním diferenciálu, který je v Čechách, a hned nám přilítne takový flastr. To je jako začínat hokejový zápas za stavu 0:5," zlobil se Prokop v tiskové zprávě po druhé etapě. "To, co se tu odehrává, mě jen utvrzuje v tom, že je dobré se intenzivně věnovat našim dalším projektům, do kterých jsme se pustili," dodal.
Neuville se dočkal triumfu po téměř dvou letech
Kopecký ve WRC2 nestačil jen na finského soupeře Teemu Suninena, který rovněž řídil fabii. Na prašných šotolinových cestách se propracovával vpřed ze zadních pozic po defektu v páté zkoušce. "V pátek to s námi nevypadalo dobře, ale věděli jsme, že prakticky celá soutěž je ještě před námi a máme dost času s tím ještě něco udělat. Prostě jsme to nevzdali," řekl ČTK Kopecký.
Sedmadvacetiletý Neuville se dočkal triumfu po téměř dvou letech, v srpnu 2014 vyhrál Německou rallye. Letos zahájil sezónu třetím místem v Monte Carlu, ale v dalších čtyřech startech bodoval jen jako šestý v Argentině.
Za posledních pět rallye je Neuville pátým vítězem, dvakrát letos dokázal vyhrát jen Ogier na úvod sezóny v Monte Carlu a Švédsku. Automobilka Hyundai slaví druhý úspěch v tomto roce po triumfu Novozélanďana Haydena Paddona v Argentině.
V Itálii se po přetahované s Latvalou v první etapě ujal Neuville definitivně vedení v sedmé rychlostní zkoušce. Celkem vyhrál devět z 19 testů a zvítězil s náskokem 24,8 sekundy. Vítěz předchozích tří ročníků Italské rallye Ogier ztratil přes minutu a půl, získal ale tři bonusové body za triumf v závěrečné power stage a dál suverénně vede pořadí MS.
Italská rallye, podnik MS v automobilových soutěžích: |
---|
1. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) 3:35:25,8 |
2. Latvala, Anttila (Fin./Volkswagen Polo-R) -24,8 |
3. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo-R) -1:37,8 |
4. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20) -2:54,0 |
5. Tänak, Mölder (Est./Ford Fiesta RS) -5:26,4 |
6. Camili, Veillas (Fr./Ford Fiesta RS) |
9. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) -9:47,0 |
11. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -14:02,9 |
Průběžné pořadí MS (po 6 ze 14 závodů): |
1. Ogier 132 b. |
2. Sordo 68 |
3. Mikkelsen (Nor./Volkswagen Polo-R) 67 |
4. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS) 58 |
5. Paddon (N. Zél./Hyundai i20) 57 |
6. Latvala 56 |
13. Prokop 10 |
21. Kopecký 2 |
Pohár konstruktérů: |
1. Volkswagen 178 |
2. Hyundai 108 |
3. M-Sport Ford 90 |