Článek
Paddon během druhého dne předstihl týmového kolegu Thierryho Neuvillea z Belgie, který si dopoledne stěžoval na špatnou volbu pneumatik a teď má před posledním soutěžním dnem roku virtuálně už jen jeden bod k dobru v souboji s Mikkelsenem o konečné druhé místo v mistrovství světa.
"Seb mi říkal, že mi pomůže ke konečnému druhému místu, ale nevypadá to tak. Jede ostře," řekl Mikkelsen. "Navíc jsme měli (v 16. zkoušce) potíže, protože se nám pedál spojky dostal přes brzdu, takže jsme půlku erzety jeli se stlačenou brzdou," vysvětlil norský pilot.
Rozhodne neděle a klíčová může být i speciálně hodnocená závěrečná power stage. "Každopádně to dělá z neděle velmi zajímavý den. Uděláme maximum, protože nemáme co ztratit a můžeme všechno získat," řekl Mikkelsen. "Stále máme naději na pódiové umístění a nevzdáme to, dokud ta rallye neskončí," řekl Neuville, který ztrácí na Paddona 22 sekund. I Paddon je za určitých okolností ve hře o titul vicemistra světa.
Ve vyrovnané rallye se v sedmi rychlostních zkouškách druhého dne podělilo o triumfy pět různých jezdců. Vedle vedoucí čtveřice byl mezi nimi i další pilot loučícího se mistrovského týmu Volkswagen Jari-Matti Latvala z Finska, který po pátečních problémech s technikou figuruje mimo první desítku pořadí.
V kategorii WRC 2 míří k zisku titulu tovární jezdec Škody Esapekka Lappi z Finska, který v Austrálii ovládl 17 z 18 dosavadních testů.
Australská rallye, závěrečný podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích - po 2. etapě (18 RZ): |
---|
1. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Volkswagen Polo R) 2:15:06,2, |
2. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo R) -2,0, |
3. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20) -12,0, |
4. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) -33,8, |
5. Sordo (Šp./Hyundai i20) -59,2, |
6. Östberg, Flöene (Nor./Ford Fiesta RS) -1:00,6. |