Článek
Korejská automobilka Hyundai jako nováček v seriálu navíc na asfaltových cestách v okolí Trevíru oslavila double, protože druhé místo obsadil Španěl Dani Sordo. Obhájce prvenství, které vloni vybojoval ještě v citroënu rovněž po výpadku pilotů Volkswagenu, byl o 40 sekund pomalejší.
Dosavadní suverén sezóny tým Volkswagen, jehož jezdci vyhráli všech osm předchozích rallye a v Německu si mohli s předstihem zajistit titul v hodnocení značek, zažil nepovedený víkend. Už v pátek přišel o naděje na dobrý výsledek mistr světa a lídr pořadí mistrovství světa Sébastien Ogier z Francie, v sobotu po druhé nehodě pak musel odstoupit úplně.
A v úvodním testu závěrečného dne na kluzké a vlhké trati havaroval s převahou vedoucí Fin Jari-Matti Latvala. „Slibuji, že něco takového se mi už nikdy nestane," litoval Fin promarněné šance. Vítězství ho stála chyba v itineráři. „Tu zkoušku za ty roky velmi dobře znám a dosud jsem u té kritické zatáčky měl upozornění. Po tréninku na začátku týdne jsem ho nechal smazat, proto jsme tam teď byli příliš rychlí," prozradil na stránkách týmu.
A když hned vzápětí havaroval britský jezdec Kris Meeke, který v té chvíli převzal vedení, otevřel se prostor pro historický úspěch Neuvillea se spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem. Světová rallye má teprve druhého belgického vítěze; v roce 2005 vyhrál v Austrálii Francois Duval.
Slabou náplastí pro Volkswagen po dvanácti výhrách v řadě bylo třetí místo Nora Andrease Mikkelsena reprezentujícího tým II německé automobilky. „Samozřejmě jsme všichni zlomení. Ale porážky ke sportu patří a každá série jednou skončí. Dobrý tým ukáže v takové situaci svoji skutečnou velikost. Takovým zážitkem se nenecháme rozhodit," řekl ředitel Volkswagenu Jost Capito.
Na pořadí v MS závod nic nezměnil. Čtyři soutěže před koncem vede Ogier se 187 body před Latvalou (143) a Mikkelsenem (110).
Vedle vítězného tažení Volkswagenu skončila v okolí Trevíru také série Citroënu, který tamní soutěži vévodil pokaždé od jejího zařazení do MS v roce 2002. Letos se o jeho nejlepší výsledek postaral až šestý Mads Östberg z Norska. S tříminutovým odstupem za ním se umístil Prokop, který se podle informací na svém facebooku v závěrečném dnu na kluzkém povrchu také ocitl opakovaně mimo trať, ale dokázal dovézt svoji fiestu v pořádku do cíle.
Německá rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích: |
---|
1. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) 3:07:20,2 |
2. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i10) -40,7 |
3. Mikkelsen, Floene (Nor./VW Polo R) -58,0 |
4. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta RS) -1:03,6 |
5. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -1:10,5 |
6. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Citroën DS3) -1:22,7 |
7. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -4:52,8 |
Průběžné pořadí (po 9 z 13 závodů): |
1. Ogier (Fr./Volkswagen Polo R) 187 b. |
2. Latvala (Fin./Volkswagen Polo R) 143 |
3. Mikkelsen 110 |
4. Östberg 74 |
5. Neuville 73 |
6. Hirvonen 73 |
...9. Prokop 37 |
Pořadí týmů: |
1. Volkswagen I 305 |
2. Citroën 138 |
3. Hyundai I 131 |
4. M-Sport Ford I 128 |
5. Volkswagen II 109 |
6. Jipocar 40 |