Článek
Šampionát slibuje mimořádně atraktivní podívanou. Při čtvrtečním startu tradičního zahajovacího podniku v Monte Carlu nebude chybět obhájce titulu Sébastien Ogier. Jenže Loebův krajan, který byl na břehu Středozemního moře nejrychlejší v pěti minulých sezonách, už nepojede za Ford. Vrátil se k Citroënu, kde kariéru mezi elitou načal právě po boku Loeba. Sesadit jej z trůnu chtějí „věčně druhý" Belgičan Thierry Neuville ve stroji Hyundai, hodně žhavým adeptem na titul je i Estonec Ott Tänak v Toyotě.
Jakkoliv se může zdát návrat Loeba jen okrajovou záležitostí, soupeře jeho přítomnost může velice znervóznět. Dokáže Neuville ustát případné porážky od nového týmového kolegy? Nevykolejí návrat matadora i zkušeného Ogiera prahnoucího po sedmém titulu?
Loeb bude mít handicap, protože kvůli startu na Dakaru neměl příliš času na testování. Vždyť ještě ve čtvrtek bojoval na poušti v Peru o stupně vítězů v legendární soutěži. Následně si nešel ani pro trofej za třetí místo. V neděli pak už testoval Hyundai i20 WRC v Nice.
„Objevování nového vozu a nového týmu je velmi vzrušující. Nikdy jsem nic podobného nezažil," připomíná Loeb, že celou kariéru bojoval za barvy francouzské automobilky. „Měl jsem z testu velice dobrý pocit. Ale upřímně, neexistuje těžší rallye pro návrat. Nejsložitější je najít správný rytmus," přemítá Loeb. V součtu absolvoval v novém voze tři a půl dne testů. „Je jasné, že nechci být jen do počtu. Jsem tady, abych vylepšil bilanci vítězství," říká odhodlaně čtyřiačtyřicetiletý fenomenální pilot.
S Ogierem sváděl v minulosti tuhé bitvy. Při vzájemném působení v týmu Citroën v letech 2009 až 2011 byly jejich vztahy mimořádně napjaté. Zatímco Loeb sbíral tituly, Ogier se cítil odstrkovaný a opomíjený, tudíž nakonec odešel k Volkswagenu, kde vybojoval první titul kariéry. Jenže to už Loeb v šampionátu startoval jen příležitostně, protože po devátém titulu v řadě odešel do ústraní. Jenže bitvy mezi elitou mu chyběly...
„Je hezké mít Loeba zpět. Sváděli jsme spolu tuhé souboje. Jeho návrat vyvolal v servisním parku skutečné vzrušení. Všichni chtějí vidět, co se stane," uvedl Sébastien Ogier pro server wrc.com.
Už patnáct let tihle dva Francouzi dominují světovému šampionátu. Nejprve v letech 2004-2012 Loeb, následně šestkrát v řadě Ogier.
Zobrazit příspěvek na Instagramu2019 colours! 😍👊🏻 #WRC #ASI19 #C3WRC #sebogier #gogier #autosport #newcar #reveal
Velké napětí a očekávání vzbuzují i další přestupy. Esapekka Lappi, bývalý světový šampion WRC 2 ve Škodě Fabii R5, zamířil po angažmá u Toyoty do Citroënu. Místo mu uvolnil britský pilot Kris Meeke, jenž se ale nakonec stal třetím jezdcem Toyoty za osvědčenou dvojicí Ott Tänak-Jari Matti Latvala.
Program MS |
---|
Rallye Monte Carlo 24.-27. ledna |
Švédská rallye 14.-17. února |
Mexická rallye 7.-10. března |
Korsická rallye 28.-31. března |
Argentinská rallye 25.-28. dubna |
Rallye Chile 9.-12. května |
Portugalská rallye 30. května-1. června |
Rallye Sardinie 13.-16. června |
Finská rallye 1.-4. srpna |
Německá rallye 22.-25. srpna |
Turecká rallye 12.-15. září |
Britská rallye 3.-6. října |
Katalánská rallye 24.-27. října |
Australská rallye 14.-17. listopadu |
Hyundai kromě Loeba spoléhá v bitvě o premiérový titul mezi jezdci i značkami na osvědčené duel Thierry Neuville-Andreas Mikkelsen. U Fordu pak dvojici Elfyn Evans-Teemu Suninen doplnil švédský mladík Pontus Tidemand, dalšímu z bývalých šampionů kategorie WRC2 ve Škodě Fabii R5, jemuž po minulé sezoně vypršel v mladoboleslavském týmu kontrakt.
České barvy bude s největší pravděpodobností mezi elitou hájit při závodech na Sardinii a ve Finsku Martin Prokop za volantem Fiesty WRC. Titul v kategorii WRC2 pak bude obhajovat Jan Kopecký coby tovární pilot Škody Motorsport. Úvodní podnik v Monte Carlu však vynechává.