Hlavní obsah

Nasupený král Loeb. Ogier na něj v Řecku vyzrál, ani bohové nepomohli

LOUTRAKI

Ani bájní řečtí bohové nepřišli sedminásobnému mistru světa Francouzi Loebovi na pomoc, i když v sobotní noci viděli, jak na něho jeho stájový kolega Ogier vychytrale vyzrál. Před cílem noční speciálky totiž takticky zpomalil, aby se nedostal v Řecké rallye po druhém dnu do vedení. Velkoryse ho nabídl svému týmovému kolegovi Loebovi, který tak musel v neděli startovat první a čistit trať, což na řeckých cestách představovalo obrovskou nevýhodu. Taktika se Ogierovi vyplatila, neboť přes Loebův vzdor manko 2,2 s smazal a sedmý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích vyhrál.

Foto: Zdeněk Sluka

Sébastien Ogier (vpravo) oslavuje s navigátorem Julienem Ingrassiou triumf v Rallye Akropolis.

Článek
Fotogalerie

„Byl jsem v této rallye nejrychlejší, nemohl jsem jet lépe, přesto jsem ji nevyhrál,“ netajil sedminásobný mistr světa Loeb, jak je nasupený. A to přesto, že v Řecku skončil druhý a vedoucí postavení v seriálu mistrovství světa si upevnil.

Královi Loebovi to však bylo málo. Chtěl vyhrál i Rallye bohů, jak Řekové svou soutěž nazývají. „Jenže jsme nejezdili za stejných podmínek. Museli jsme uklízet cesty první i třetí den, což tady představuje obrovskou nevýhodu. Ale bojoval jsem, co to šlo. Vyhrála taktika, ale úplně fair to nebylo,“ bylo patrné, jak je vytočený.

Sébastien Loeb se Citroënem na trati Rallye Akropolis.foto: Zdeněk Sluka.

Ogierovi taktika vyšla dokonale

Jeho stájový kolega Ogier na něho v sobotu v noci vyzrál, když před cílem erzety zvolnil, jen aby se Loeb dostal před něho a v neděli startoval první. Taktika se mu vyplatila, neboť čištění tretí představovalo obrovskou nevýhodu. V pátek pro Loeba, v sobotu pro vedoucího muže po prvním dnu P. Solberga, v neděli zase pro francouzského šampióna.

Sébastien Loeb při Rallye Akropolis.foto: Zdeněk Sluka

Bájní řečtí bohové sice Ogierovo taktizování viděli, do boje francouzských jezdců však nezasáhli. Vedení Citroenu se do souboje obou jezdců rovněž nevměšovalo a nechalo souboji volný průběh. „Ať si bojují, jak chtějí, ale oba musí zůstat na silnici,“ prohlásil šéf stáje Olivier Quesnel, který nechtěl glosovat Ogierova slova, že v sobotní noci nešlo o vychytralost či taktizování. „Na trati bylo tolik prachu, že jsem nic neviděl a musel zpomalit,“ vykrucoval se.

Jako přesýpací hodiny...

Při nedělním epilogu se pořadí po jednotlivých erzetách měnilo jako přesýpací hodiny, oba Francouzi si měnili pořadí a dělily je desetiny sekundy. Ogier vedl o jednu, Loeb o dvě, v šestnácté speciálce však Ogier zaútočil, najel na sedminásobného šampiona sedm sekund a tím o výsledku Rallye Akropolis vlastně rozhodl.

„Samo sebou jsem hrozně spokojený, protože to byla výborná rallye. Hlavně pro mě. První den byl velice těžký, protože jsem nemohl najít správný rytmus, pak už jsme ale tvrdě útočili, auto si vedlo skvěle a my také. Prostě perfektní,“ liboval si vítězný Sebastien Ogier.

Na třetí příčku za druhým Loebem se prodrala tovární jednička Fordu. Hirvonen předstihl Nora Pettera Solberga, jenž vedl po prvním dnu. "Jel jsem naplno, ale na citroeny to nestačilo. Byly tady velice rychlé," uznal Hirvonen.

"Víc jsem udělat nemohl. Soukromý tým je soukromý tým," smiřoval se mistr světa z roku 2003 Solberg s tím, že se na stupně vítězů v Řecku nedostal.

Mikko Hirvonen s Fordem na trati Rallye Akropolisfoto: Zdeněk Sluka

Prokop s deseti body spokojen

V kategorii SWRC po pátečním přídělu smůly vyválčil český jezdec Martin Prokop konečnou pátou příčku a zabodoval. V neděli se mu dařilo, první erzetu mezi vozy své kategorie vyhrál, poté dojížděl druhý za Hänninenem.

Česká posádka Martin Prokop s Janem Tománkem během Rallye Akropolis.foto: Zdeněk Sluka

„Po tragickém začátku nakonec deset bodů, které mohou hrát roli v konečném účtování. Nemělo smysl útočit, protože ztráta byla příliš velká. Zahráli jsme si proto trochu na hyeny a čekali, kdo z jezdců před námi vypadne,“ glosoval start na Rallye Akropolis Martin Prokop, který po startu v Řecku figuruje na druhém místě, neboť se před něho dostal vítězný Fin Hänninen se škodováckou fabií. Ten neměl na tratích v okolí Korintu skutečně konkurenci.

Akropolis rallye, soutěž MS v automobilových soutěžích:
1. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën DS3) 4:04:44,3, 2. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën DS3) -10,5, 3. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -13,5, 4. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Citroën DS3) -38,8, 5. H. Solberg, Minorová (Nor., Rak./Ford Fiesta RS) -5:24,7, 6. Wilson, Martin (Brit./Ford Fiesta RS) -6:54,7, ...15. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta S2000) -20:33,1.
Průběžné pořadí MS (po 7 z 13 závodů): 1. Loeb 146 b., 2. Hirvonen 129, 3. Ogier 124, 4. Latvala (Fin./Ford Fiesta RS) 76, 5. P. Solberg 73, 6. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS) 48, ...13. Prokop 7.
Kategorie SWRC: 1. Hänninen 61, 2. Prokop 50, 3. Sousa (Portug./Ford Fiesta) 43.
Pořadí týmů: 1. Citroën Total 250, 2. Ford Abu Dhabi 195, 3. Stobart-Ford 87.
Související témata: