Hlavní obsah

Na Rallye Dakar se chystá nový český tým, zkušený pilot Trněný chce závod dojet

Zbrusu nový český tým Workoutland ACCR Czech Team se představí na tradiční Rallye Dakar, která odstartuje poslední den letošního roku v Saúdské Arábii. V kategorii T1 budou české barvy hájit s vozem Ford F-150 EVO Karel Trněný se spolujezdcem Milanem Horylem. Jejich cílem bude závod dokončit a nasbírat zkušenosti do dalších let.

Foto: Patrik Uhlíř, ČTK

Tým Workoutland ACCR Czech Karla Trněného před startem na Rallye Dakar 2023.

Článek

Trněný i Horyl jsou zkušení závodníci s mnohaletou praxí v kokpitech různých strojů. Přesto je v lednu příštího roku čeká v mnoha směrech premiéra. "Nás tým totiž vznikl až letos a Rallye Dakar bude naší první velkou společnou akcí," řekl na dnešní tiskové konferenci Trněný.

Devětačtyřicetiletý jezdec sice slavný Dakar absolvoval v roce 2017 v posádce kamionu, nyní ale upřímně připouští, že jdou do neznáma. "Největším handicapem bude absence testovacích kilometrů v tamních podmínkách. Vyprošťování z písku a vykopávání jsme nikdy nedělali, bude to pro nás novinka. V Evropě jsme sice občas závodili v dunách, ale to se nedá srovnat," konstatoval Trněný, který mimo jiné vyhrál Evropský pohár v závodech do vrchu.

"Já už jsem za svoji kariéru vystřídal snad třicet automobilů. Začínal jsem v roce 1997 na Škodě Favorit a nyní usednu za volant tohoto krasavce," poukázal Trněný na speciál pro Dakar.

Foto: Patrik Uhlíř, ČTK

Tým Workoutland ACCR Czech Karla Trněného před startem na Rallye Dakar 2023.

Tento vůz písečnou rallye v arabských dunách absolvoval v roce 2020 za volantem s Borisem Vaculíkem, ale do cíle nedorazili. Nedávno se naskytla pro nově vzniklý tým možnost automobil koupit včetně servisního kamionu, který je bude na Dakaru doprovázet i nyní.

"Celé auto jsme do šroubku rozebrali a zase dali dohromady. Byla to velká fuška a další nás do startu ještě čeká," připustil Horyl. Ford v sobě skrývá pětilitrový motor a také speciálně chráněnou nádrž na 500 litrů. "Na takovou zátěž při rychlostních zkouškách nejsem zvyklý, i tohle bude pro mě nové," připustil Trněný.

I z těchto důvodů si posádka nového týmu nedává pro Dakar 2023 žádné přehnané cíle. "Chceme dojet do cíle a nasbírat zkušenosti, abychom se v dalších letech vrátili s vyššími ambicemi," konstatoval Trněný.

Rallye Dakar odstartuje 31. prosince, čtrnáct etap je rozloženo do patnácti dnů. Na trase čeká závodníky téměř 5000 km rychlostních zkoušek, z nichž většina měří okolo 450 kilometrů.

Související témata: