Článek
Trněný i Horyl jsou zkušení závodníci s mnohaletou praxí v kokpitech různých strojů. Přesto je v lednu příštího roku čeká v mnoha směrech premiéra. "Nás tým totiž vznikl až letos a Rallye Dakar bude naší první velkou společnou akcí," řekl na dnešní tiskové konferenci Trněný.
Devětačtyřicetiletý jezdec sice slavný Dakar absolvoval v roce 2017 v posádce kamionu, nyní ale upřímně připouští, že jdou do neznáma. "Největším handicapem bude absence testovacích kilometrů v tamních podmínkách. Vyprošťování z písku a vykopávání jsme nikdy nedělali, bude to pro nás novinka. V Evropě jsme sice občas závodili v dunách, ale to se nedá srovnat," konstatoval Trněný, který mimo jiné vyhrál Evropský pohár v závodech do vrchu.
"Já už jsem za svoji kariéru vystřídal snad třicet automobilů. Začínal jsem v roce 1997 na Škodě Favorit a nyní usednu za volant tohoto krasavce," poukázal Trněný na speciál pro Dakar.
Tento vůz písečnou rallye v arabských dunách absolvoval v roce 2020 za volantem s Borisem Vaculíkem, ale do cíle nedorazili. Nedávno se naskytla pro nově vzniklý tým možnost automobil koupit včetně servisního kamionu, který je bude na Dakaru doprovázet i nyní.
"Celé auto jsme do šroubku rozebrali a zase dali dohromady. Byla to velká fuška a další nás do startu ještě čeká," připustil Horyl. Ford v sobě skrývá pětilitrový motor a také speciálně chráněnou nádrž na 500 litrů. "Na takovou zátěž při rychlostních zkouškách nejsem zvyklý, i tohle bude pro mě nové," připustil Trněný.
I z těchto důvodů si posádka nového týmu nedává pro Dakar 2023 žádné přehnané cíle. "Chceme dojet do cíle a nasbírat zkušenosti, abychom se v dalších letech vrátili s vyššími ambicemi," konstatoval Trněný.
Rallye Dakar odstartuje 31. prosince, čtrnáct etap je rozloženo do patnácti dnů. Na trase čeká závodníky téměř 5000 km rychlostních zkoušek, z nichž většina měří okolo 450 kilometrů.