Hlavní obsah

MS v rallye opouští také tým Mitsubishi

PRAHA

Jen dva prsty budou příští rok potřeba, abyste spočítali tovární týmy v mistrovství světa v rallye. Po francouzských stájích Citroën a Peugeot a mladoboleslavské Škodě totiž ve čtvrtek oznámil ukončení svého působení v šampionátu také tým Mitsubishi. Z letošní sestavy tak zbyly na seznamu jen stáje Ford a Subaru.

Foto: Mitsubishi

Gilles Panizzi s mitsubishi na trati Mexické rallye.

Článek

"Na základě revitalizačního plánu již Mitsubishi dosáhlo solidního základu směrem k oživení svých obchodních operací. Nicméně s cílem dosáhnout dalšího posílení celkového obchodu a ve snaze budovat na tomto základě je nezbytné, aby se nyní soustředilo především na své zdroje a pokračovalo v podpoře revitalizačního plánu," uvedlo vedení společnosti v tiskovém prohlášení.

Japonská automobilka se nicméně hodlá do seriálu vrátit v roce 2008. Poté, co završí tříletý revitalizační plán, který zahrnuje fiskální roky 2005 až 2007. Čtvrteční rozhodnutí nijak neovlivní úspěšné angažování Mitsubishi na Rallye Dakar.

Vrchol přinesl Mäkinen

Tým se třemi diamanty ve znaku poprvé zasáhl do světového šampionátu v automobilových soutěžích v roce 1974 startem na Safari Rally. Na vrcholu se Mitsubishi ocitlo v druhé polovině 90. let, kdy Tommi Mäkinen získal čtyřikrát po sobě titul mistra světa (1996-1999, Mitsubishi Lancer EVO V) a v roce 1998 se tým radoval i z vítězství v hodnocení značek.

Poté měly výkony týmu sestupnou tendenci a po sezóně 2002 přišla nucená přestávka, během níž japonská automobilka připravila speciál Lancer WRC. Mitsubishi do seriálu naskočilo znovu v roce 2004, z původního plánu bojovat do tří let opět o titul ale sešlo. V roce 2004 stáj získala do hodnocení značek pouhých 17 bodů a skončila poslední, letos byla horším týmem jen Škoda.

Týmové hodnocení v příštím ročníku světového šampionátu bude jiné než dosud. Mezinárodní automobilová federace rozdělila šampionát značek na dvě kategorie - Manufacturer 1 a Manufacturer 2. Stáje - tedy i soukromé - z první kategorie musejí odjet kompletní šampionát s posledními homologovanými verzemi závodních strojů.

Ve druhé třídě budou soutěžit týmy, jejichž vozy prošly homologací před ročníkem 2006 a které absolvují minimálně deset podniků MS. Stáje z této třídy zároveň nesmějí angažovat jezdce, kteří se v posledních pěti letech umístili v konečném pořadí šampionátu do šestého místa.

Související témata: