Článek
Pabiška se podle týmového webu stane součástí nové posádky sedlčanské stáje v čele s řidičem Jaroslavem Valtrem. Ta měla premiéru na červencové Silk Way rallye v Rusku. To v ní ale ještě liberecký motorkář nefiguroval, pak ale kývl na týmovou nabídku. "Přesun do kamiónu je pro mě odpočinkem od obrovských starostí s každoročním sháněním peněz, abych mohl na Dakaru startovat na motorce," uvedl čtyřnásobný účastník nejnáročnějšího motoristického maratónu.
Jeho krok si pochvaluje i týmový boss Martin Macík. "Do kamiónu potřebujeme osvědčené lidi a tohle je logické vyústění situace. David se rozhodl pomoci stáji ve chvíli, kdy je to důležité. Navíc se se zkušenostmi s navigováním na motocyklu přímo nabízel. Umí číst terén, všechno zvládá a byl pro nás jasná volba," řekl Macík.
Na novou roli se Pabiška těší a poprvé si ji měl možnost vyzkoušet na týmovém kempu v Tunisku. Zařazení do kamiónové sestavy, kterou doplní ještě mechanik Jan Bervic, bere jako další krok ve zdokonalení svých navigačních schopností. "Něco jsem už na motorce odjezdil, ale takhle získám nový úhel pohledu. Na dvou kolech musím vedle navigování také řídit a dávat pozor. Tady na to budu mít víc času, což bude pro mě i pro posádku velký přínos," uvedl šestatřicetiletý jezdec.
Jezdec týmu KM Racing David Pabiška při Rallye Dakar 2010.foto: Km Racing
Za řídítka se chce vrátit
Přesednutí z motocyklu do kokpitu nákladního vozu ale nepovažuje za definitivní. "Jestli se budu schopný v budoucnosti na Dakaru umisťovat někde kolem třicátého místa, tak si myslím, že své místo v motorkářském pelotonu pořád mám," řekl motocyklový vytrvalec, jemuž se v roce 2010 podařilo dojet do cílového Buenos Aires na 26. příčce. Podobný názor má i Macík. "Davidova motocyklová kariéra bude určitě pokračovat. Jestli bude chtít za rok bojovat zase sám, bude o tom rozhodovat jeho fyzická kondice, vývoj motorek a v neposlední řadě i finance," dodal.
Nadcházející Rallye Dakar se pojede počtvrté na jihoamerickém kontinentu. Premiéru si v maratónské soutěži odbude Peru a novinkou bude i návrat k lineární jízdě z bodu A do B. Dosavadní tři ročníky se totiž uskutečnily jako obrovský okruh skrz celý kontinent se startem a cílem v Buenos Aires. Tentokrát ale zůstane argentinská metropole stranou terénní rallye. Její účastníci vyrazí na Nový rok 2012 z Mar del Plata a do cíle v peruánské Limě doputují 16. ledna.