Hlavní obsah

Mitsubishi opráší zvadlou slávu v rallye

PRAHA

Oprášit zašlou slávu, tak zní smělý plán týmu Mitsubishi pro mistrovství světa, do něhož se v příští sezóně vrátí po roční odmlce. S novým Lancerem WRC, který byl veřejnosti představen ve čtvrtek v německém Essenu, hodlá během tří let získat znovu mistrovský titul.

Foto: Fuji Film - Tokio Motorshow

Mitsubishi Lancer Evolution WRC2

Článek

Plodné období zažívalo Mitsubishi v závěru minulého století. V rozmezí let 1996-99 získal pro tým finský pilot Tommi Mäkinen čtyřikrát titul světového šampióna. Pak už měly výsledky sestupnou tendenci a vše vyvrcholilo v předminulé sezóně, kde naprosto zoufalý stav a pouhé paběrkování přimělo šéfy stáje další ročník vynechat.

"Velmi tvrdě jsme pracovali na vývoji nového vozu. Začali jsme úplně od nuly. Nově je připravený motor, diferenciály, tlumiče, prostě všechno," líčí Sven Quandt, šéf Mitsubishi Motor Sports. Po ročním vývoji by měl tým zjistit potenciál vozu a pracovat na dalších vylepšeních. V sezóně 2005 už chtějí představitelé automobilky Lancer vidět mezi špičkou. "V dalším roce pak hodláme zaútočit na titul," tvrdí Quandt, rodák z německého Treburu.

Sázka na Panizziho

Tým angažoval francouzského pilota Gillese Panizziho, který dlouho hájil barvy Peugeotu, ale nikdy nebyl v týmu považován za číslo jedna. "Už absolvoval první kilometry a byl z vozu nadšený," přesvědčuje Quandt. Mitsubishi má v záloze K. Sohlberga, Solu a Galli. "Druhého jezdce budeme nasazovat podle druhu povrchu, třetí a čtvrtý pilot usedne do vozu skupiny N," objasňuje šéf Mitsubishi.

To se vrací do seriálu mistrovství světa v době, kdy jsou regule a podmínky hodně nejasné. "Žít v neustálých změnách není dobré. Ale nechtěli jsme, aby naše místo zabral případně další výrobce," konstatuje Quandt. Jeho tým bude nasazovat totožný vůz pro šotolinu i na asfaltové soutěže. "Je to ekonomičtější. Nestálo nás tolik peněz auto připravit. Šli jsme cestou jednoduchosti."

Dakarské ambice

Velké ambice netají tým ve slavné soutěži Rallye Paříž-Dakar. V minulém ročníku okupovalo Mitsubishi s vozy Pajero první tři místa. Pokud by Japonec Hiroši Masuoka, obhajující vítězství, či kolegové Francouz Peterhansel, Ital Biasion případně Němka Meyerová stanuli na nejvyšším stupínku, šlo by o čtvrté absolutní vítězství Mitsubishi v řadě.

"Rozhodně máme potenciál takového úspěchu dosáhnout," míní Quandt. Je mu jasné, že nadvládu jeho týmu budou chtít všichni přerušit. "Proto všichni naši jezdci procházejí důkladnou fyzickou přípravou. Navíc Peterhansel vyhrál Dubajskou rallye, na které jsme se přesvědčili o spolehlivosti vozů Pajero pro vytrvalostní závody."

Související témata: