Článek
"Dvojité vítězství je jedním z vrcholů v naší sto šestnáct let dlouhé historii motorsportu. Monte Carlo je nejslavnější rallye na světě a vyhrát zde je něco mimořádného. Lepší start do nového soutěžního roku jsme si nemohli přát," rozplýval se Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport.
Pro značku byly stupně vítězů mimořádně emotivní, vždyť před čtyřiceti lety na stejném místě triumfoval Václav Blahna s vozem Škoda 130 RS ve své třídě. Však také tři vozy připravovaném továrním týmem startovaly se speciálním designem s modrými a červenými pruhy na připomínku úspěchu z roku 1977.
Mikkelsen v mimořádně obtížných podmínkách, kde led střídal sníh a čistý asfalt, dominoval soutěži WRC 2 již od úvodní čtvrteční zkoušky a postupně náskok zvyšoval. "Značka Škoda mi kdysi vyšlapala cestu do velkého světa rallye a vrátit se triumfem v Monte bylo něco speciálního," vykládal Mikkelsen, jenž v letech 2011 a 2012 s vozem Škoda Fabia Super 2000 ovládl Intercontinental Rallye Challenge.
O rok později jej na trůnu pro nejlepšího pilota Evropy nahradil Jan Kopecký, jenž během víkendu slavil v Monte Carlu druhou příčku. "Je geniální, že se náš tým vrací ze soutěže s dvojitým vítězstvím," rozplýval se čtyřiatřicetiletý závodník, jenž byl v absolutním pořadí na vynikající osmé příčce.
Světový šampionát v rallye pokračuje od 9. do 12. února ve Švédsku, kde bude jedničkou mladoboleslavského továrního týmu domácí pilot Pontus Tidemand a rád by navázal na Mikkelsena. "Chci s Fabií R5 bojovat o titul mistra světa ve VWR 2," netajil smělé plány šestadvacetiletý pilot.