Článek
Michek byl jednou z hlavních hvězd letošního ročníku Dakarské rallye. Projel pouští naprosto brilantně a bral desátou příčku. Hodlá nyní české maximum na Dakaru překonat? „Jsem nohama na zemi. Chtěl bych překonat letošní umístění, každý sportovec se chce posouvat dál. Jenže nebude to jednoduché – fabriky mají neomezené možnosti. Proto je mým cílem hlavně trápit konkurenci bez ohledu na umístění," vypálil Michek z týmu MRG.
Podobně nahlíží na nový Dakar také Engel, který však bude mít ztíženou situaci. Nastoupí totiž do kategorie „Original by Motul" vypsanou pro jezdce bez asistence. „Nehodlám se ale upínat na tuto třídu. Pro mě je měřítkem úspěchu to, jak budu časově srovnatelný s továrními jezdci. V ambicích se nic nemění, chci být co nejvýše," potvrdil ambice Engel, který si tak bude v bivaku opravovat motorku sám.
„Jsem na to zvyklý třeba ze Šestidenní, motorku si tam opravujeme samostatně, navíc pod limitem patnácti minut. Tady na to budu mít čas, nemělo by mě to překvapit. Ale patrně mě dožene únava," tušil český závodník.
Jak je možné, že se motorky od týmu ORION – Moto Racing Group dokážou vyrovnat těm továrním? Kouzlo spočívá v komponentech. Český tým využívá motory od KTM, další materiály si ale vyvíjí a připravuje ve vlastní režii a s domácími výrobci. Jde například o sedačku na míru, brzdové destičky, ale také speciálně upravené výfuky a elektroniku od tuzemských ladičů. „Materiály jsou odzkoušené, zároveň je budeme mít pro nastávající Dakar zcela nové. Právě na stabilitu spoléhám," dodal Engel. „Naší hlavní zbraní je osvědčená kvalita, naše úpravy a know-how. Jedině to nám pomáhá v boji proti fabrikám," doplnil Michek.
Michek raději roviny, Engel technické pasáže
Jezdci z MRG ještě v prosinci absolvovali týdenní trénink v Dubaji, každý den jezdili po dunách. „To nám dalo hrozně moc. Najížděli jsme duny zleva a zprava, je důležité je umět dobře číst," pochvaloval si Michek. „Tovární týmy i v tomto mají výhodu, protože najedou přes rok v dunách 50 tisíc kilometrů. To my máme v písku natrénováno tak 1500 kilometrů. Jako privátní tým tak potřebujeme využít každou možnost, abychom se solidně připravili," dodal český jezdec, který se těší na prašné cesty.
„Já jsem motokrosař, takže jsem rád, když cesty budou rychlejší. Mám rád písčité rovinaté pisty. A hlavně když to odsýpá," konstatoval Michek. To jeho týmový kolega se vyžívá zase v techničtějších pasážích. „Líbí se mi trialová místa, nevadí mi kameny, skály nebo úzké cestičky. Duny mám také rád, ale ty malé naváté jsou velmi zrádné."