Článek
Nejen technika musí být dokonalá. Účastníci pouštního dobrodružství nevynechají jediné přilepšení, které jim v těžkých chvílích zvedne náladu.
Macíkův tým tradičně přibalí třeba medvídky z želé a tatranky. Premiérově si ovšem nachystal také jednu silnou zbraň navíc. Speciální součást spodního prádla…
„Mám strašnou radost z týmových trenek. Jsou samozřejmě oranžové a nemají šev mezi půlkama. Jak to s námi po celou trasu v kabině drncá, tak šev vám vždycky zajede do zadku. Je to skvělé, už asi pět let jsme chtěli mít své trenky,“ chechtá se Martin Macík.
Než se celý tým vypraví na předání techniky do Barcelony, mohli se s ním fanoušci rozloučit v Sedlčanech a napsat povzbudivé pozdravné vzkazy přímo na kamion.
Nadcházející Dakar čeká jedna velká novinka. V lednu se nepojede maratonská etapa, nahradí ji takzvaná 48hodinová etapa. Její trať o délce 584 kilometrů povede čtvrtou největší pouští na světě Rub al-Chálí. „Hned od začátku se jede na jih. Chrono 48 bude asi nejtěžší etapa v historii Dakaru,“ avizuje Macík.
Jeho kamion Čenda doznal proti minulému ročníku několika změn.
„Máme nově nastavený podvozek, což je hlavní změna, která je vidět. Také nově nastavené tlumiče, ale jinak je to spousta drobností. Nejsou tak vidět, ale pro nás jsou důležité. Změny jsou pro nás k dobru,“ pochvaluje si mechanik David Švanda.
Více už v našem videu.