Článek
"Nejsem žádný Fin, ani Seveřan, ale Estonec a Baltik," zlobí se na oko Martin, jehož spolujezdcem je už čtvrtou sezónu Angličan Michael Park. Stále usměvavý chlapík drží i neoficiální rekord ve skocích na rallye. S fordem dokázal uletět sedmdesát metrů, podle některých verzí dokonce skočil ještě o pět metrů dál... "Já to opravdu neměřil. To v autě nejde. Vletíte na horizont a pak si užíváte pohledu z ptačí perspektivy," směje se.
"Ale tak jednoduché to tady není. Na Finské rallye se sice cítím jako doma, soutěž mi nádherně sedne a navíc tu mám stovky fanoušků od nás z Estonska, přesto musíte skoky přes horizont umět. Záleží na správném najetí a rychlosti, abyste letěli daleko a nešlo jen o planý efekt pro diváky a neztráceli jste čas. To se nedá vysvětlit, musíte si to zkusit... Což ale nikomu se soukromým autem nedoporučuji," dodá a rukou alespoň ukáže, jak má vypadat ideální najetí a let.
Se soutěžemi začínal, sotva dostal řidičský průkaz. Estonsko mu bylo brzy malé, tak se v roce 1997 vypravil do Finska. O rok později jel se soukromou toyotou v Británii první soutěž mistrovství světa a v roce 2001 přesedl do subaru. Největší slávu však zažil svobodný mladík, žijící v Monaku, s fordem.
Po seznamovací sezóně už v roce 2003 vyhrál svoji první rallye v Řecku a pak triumfoval ve Finsku. Loni zvítězil v Mexiku, Francii a Španělsku, celkově skončil třetí. Pro letošní sezónu podepsal roční smlouvu s Peugeotem. "Je to pro mne velké štěstí, věřím, že pomohu týmu k titulu mistra světa," řekl před časem. A ke splnění cíle má celkem blízko.